شبکه آموزش سیما در ماه مبارک رمضان برنامه «مشاعره دانشجویی» را راهی آنتن می‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۷۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیرحسین آذر تهیه کننده برنامه «مشاعره دانشجویی» گفت: برنامه «مشاعره دانشجویی» با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در رشته‌ها و مقاطع مختلف از اول ماه مبارک رمضان از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

آذر در رابطه با برگزاری این مشاعره در دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت: این برنامه با حمایت بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و اجرا شده است.

تهیه کننده «مشاعره دانشجویی» خاطرنشان کرد: گروه برنامه ساز «مشاعره» شبکه آموزش با کمک کانون شعر و ادب دانشگاه صنعتی شریف فراخوانی را در رابطه با شرکت در دانشگاه منتشر کرد و در نهایت از بین کسانی که ثبت نام کردند حدود٤٠ نفر انتخاب شدند.

وی افزود: البته در این برنامه علاوه بر دانشجویانی که در جریان مسابقه شرکت داشتند، دانشجویان دیگری هم به شعرخوانی از اشعار خود و یا شاعران دیگر پرداخته‌اند.

آذر بیان داشت: شاید دور از ذهن باشد که یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد انرژی هسته ای و یا دکترای مکانیک بتواند در مشاعره شرکت کند و با ذوق شاعرانه شعر بسراید.

وی اضافه کرد: تجربه این مشاعره در دانشگاه صنعتی شریف نشان داد که دانشجویان فنی و مهندسی آن هم در بالاترین مرتبه علمی کشور نه تنها از شعر و ادبیات که از عناصر مهم هویت ملی است دور نیستند بلکه با آن پیوندی عمیق دارند.

تهیه کننده «مشاعره» اظهار داشت: این مشاعره آزاد بوده و در یکی از بخش های آن شرکت کنندگان باید در رابطه با یک موضوع صنعتی یا دانشجویی یک متن ادبی کوتاه و یا چند بیت از خودشان ارائه دهند.

وی در پایان افزود: «مشاعره دانشجویی» در قالب 15 برنامه 30 دقیقه ای  با اجرای اسماعیل آذر روی آنتن می‌رود.

پیش از این نیز مشاعره دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ایران تهیه و از شبکه آموزش پخش شده بود.

برنامه «مشاعره دانشجویی» به تهیه کنندگی امیرحسین آذر در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

ارسال نظرات