كمتر كسي تصور مي‌كرد كه مسابقات انتخابي كشتي كه بايد باعث اعتلاي كشتي مي‌شد به محلي براي دعوا و زد و خورد تبديل شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۱۳۲
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج، كمتر كسي تصور مي‌كرد كه مسابقات انتخابي كشتي كه بايد باعث اعتلاي كشتي مي‌شد به محلي براي دعوا و زد و خورد تبديل شود. مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي در شرايطي پنج‌شنبه و جمعه در مشهد برگزار شد كه در روز اول با حواشي زيادي روبه‌رو بود. از عدم حضور سوريان به‌رغم گرم كردن روي تشك گرفته تا دعواي نوروزي با داور و رئيس فدراسيون و حذف بسياري از ستاره‌ها. اتفاقي كه به جاي اعتلا و پيشرفت كشتي باعث سرخوردگي و نااميدي تماشاگران حاضر در سالن شد.  سالن بهشتي مشهد مملو از تماشاگراني بود كه براي ديدن مسابقه سوريان خود را به ورزشگاه رسانده بودند اما قهرمان المپيك لندن كه در وزن‌كشي شركت كرده بود و حتي در سالن در حال گرم كردن خود بود به يكباره به دلايلي نامشخص سالن را ترك كرد تا تمامي اعضاي كادر فني و شوراي فني تيم‌هاي ملي در شوك اين حركت فرو بروند.

بعد از نابغه كشتي فرنگي نوبت به اميد نوروزي رسيد تا او هم گرد و خاك به پا كند و با درگيري با داور و انتقاد به رئيس فدراسيون و لگد زدن به تابلوهاي تبليغاتي سالن را ترك كند.  نوروزي در حالي كه قصد اجراي سالتو روي حريف خود را داشت، اين فن را ناقص اجرا كرد و زيدوند روي پل نرفت اما نوروزي معتقد بود فن را كامل اجرا كرده و بايد امتياز بگيرد. با بازبيني فيلم، داوران امتيازي به نوروزي ندادند كه او دوبنده‌اش را از تن درآورد و قصد كشتي گرفتن نداشت كه با اصرار عرب رئيس هيئت كشتي به مسابقه برگشت، اما تلاش نوروزي در ادامه فايده نداشت و در حالي كه پنج - يك عقب بود در 20 ثانيه آخر كشتي را رها كرد و با شكستن تابلوهاي تبليغاتي تشك را ترك كرد و  يكي از چوب‌هاي تابلوي تبليغاتي را برداشت و به سمت ميز داوران حمله‌ور شد كه نيروهاي امنيتي او را متوقف كردند. پس از اين شرايط شوراي فني، نوروزي را ديسكاليفه كرد. حركات زشت نوروزي با واكنش تند تماشاگران روبه‌رو شد تا جايي كه حتي به سمت رسول خادم هم بطري پرتاب كردند.

 البته نوروزي بعد از پايان تمام سروصداها ابراز پشيماني كرد كه بعيد است مورد توجه قرار گيرد. به غير از مسائل حاشيه‌اي در مسابقات انتخابي، كم‌فروغ بودن ستاره‌هاي فرنگي و آزاد در اين مسابقات بسيار مشهود بود. كمتر كسي تصور حذف نفراتي مثل محمديان و اسماعيل‌پور را مي‌كرد اما در كمال ناباوري اين نفرات و حتي كميل قاسمي از دور مسابقات حذف شدند. در كشتي فرنگي هم شكست نوربخش، رامين طاهري، پيام بويري و مجتبي كريم‌فر از جمله اتفاقات مهم مسابقات بود.
ارسال نظرات