وکیل خبرنگار واشنگتن پست :

تاریخ بعدی دادگاه جیسون رضائیان هنوز مشخص نشده است

وکیل مدافع جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست درباره زمان بعدی برگزاری جلسه محاکمه موکلش گفت: هنوز جلسه بعدی دادگاه مشخص نشده است.
کد خبر: ۸۵۲۷۳۲۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، لیلا احسن اظهار داشت: منتظر اعلام دادگاه هستیم اما هنوز جلسه آتی مشخص نشده است.

 جیسیون رضائیان خبرنگار واشنگتن‌پست به‌همراه همسرش و یک نفر دیگر، 31 تیر ماه سال 93 در تهران دستگیر شدند که 13 مرداد ماه سال گذشته حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران درباره بازداشت خبرنگاران روزنامه واشنگتن‌پست گفت: سه نفر در این رابطه بازداشت شدند که یکی از آنها در همان روزهای اول با قرار آزاد شد.

چند ماه بعد از بازداشت جیسون رضائیان یعنی 14 مهر ماه 93، یگانه صالحی همسر خبرنگار واشنگتن پست با تودیع وثیقه آزاد شد اما جیسون رضائیان همچنان در بازداشت باقی ماند تا اینکه 24 دی 93 عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در مطلبی که روی پایگاه اطلاع رسانی دادستانی انتشار یافت، درباره این پرونده اعلام کرد: پرونده جیسون رضائیان با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است.

وی با اعلام این مطلب افزود: به‌خلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری در خصوص تضییع حقوق متهمان در ملاقات با خانواده‌های خود، مادر جیسون رضائیان که اخیراً برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد. مادر متهم مذکور همچنین ملاقات کوتاهی با بازپرس پرونده فرزندش داشت.

بر اساس این گزارش، پرونده جیسون رضائیان برای رسیدگی در اختیار شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ریاست قاضی صلواتی قرار گرفت و دادگاه پنجم خرداد ماه را به‌عنوان نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تعیین کرد.

تا کنون با برگزاری دو جلسه (پنجم و هجدهم خرداد ماه) به پرونده خبرنگار واشنگتن پست و دو متهم دیگر با حضور وکلای متهمان، نماینده دادستان و مترجم رسیدگی شده است و دادگاه هنوز جلسه بعدی را تعیین نکرده است.

بر اساس این گزارش، طبق کیفرخواستی که دادستانی تهران دراین‌باره صادر کرده، اتهام خبرنگار واشنگتن پست،‌ جاسوسی از طریق جمع‌آوری تصمیمات کشور در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی و همکاری با دول متخاصم است.

ارسال نظرات