عضو هیئت علمی دانگشاه امام صادق‌(ع)با بیان اینکه جنگ آمریکا جنگ تمدنی است و با سانتریفیوژهای ما مشکل ندارد، گفت: آمریکا از تمدنی که مقابل تمدن غرب بایستند، می‌ترسد و لذا اگر مسیر تعلیق را به همین شکل برویم، چند سال دیگر با دست گذاشتن بر آرمان‌ها و عقاید اصیل دین اسلام، مثلاً خواهند گفت باید ورود دختران به دانشگاه با حجاب ممنوع باشد تا تحریم‌ها را برایتان 6 ماه دیگر، تعلیق کنیم!
کد خبر: ۸۵۲۷۳۷۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در کارگاه تخصصی آموزش فرماندهان حوزه های بسیج کارگری کشور که طی سه روز در تهران برگزار شد، دکتر حجت‌الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق ( ع ) اظهار داشت: آخرین حرفی که در مذاکرات مطرح است، این است که اولاً درجریان مذاکرات قرار نیست تحریم‌ها برداشته شود. ثانیاً حتی با رفع تحریم‌ها هم مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و لذا راه حل فقط اقتصاد مقاومتی است.

* در جنگ اقتصادی کنونی مذاکره یک بحث انحرافی است!

عبدالملکی، اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را از راه "تقویت تولید ملی" و "تقویت فرهنگ جهادی" عنوان و تصریح کرد: در جنگ اقتصادی، هر کس باید دنبال سنگر خودش باشد و خودش را بشناسد و بداند سنگرش کجاست؟ کارگران هم بدانند کجا هستند؟ در جنگ اقتصادی کنونی تنها راه حل اقتصاد مقاومتی است لذا بحث مذاکره به جای راه حل، یک بحث انحرافی است! چرا که مذاکرات راه حل نیست.

* اقتصاد مقاومتی یعنی دیپلماسی اقتصادی خود را تقویت کنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه گفت: جنگ اقتصادی را باید همه بدانیم و به همه بشناسانیم تا بتوانیم نقش آفرین باشیم. در جنگ اقتصادی و جنگ نرم، هم باید آموزش ببینیم و باید کلان آموزه‌ها را یاد بگیریم. مثلاً اینکه امید آمریکا به الگوی نامطلوب تولید، مصرف و مدیریت اقتصادی است. اقتصاد مقاومتی یعنی نفت و گاز را که ابزارهای قدرت جمهوری اسلامی ایران است خام نفروشیم. اقتصاد مقاومتی یعنی در کشاورزی که 125 میلیون هکتار زمین داریم خودکفا شویم. هر جوان ایرانی باید کار آفرین باشد نه کارجو. از ظرفیت کشورهای همسایه به عنوان بازار مصرف استفاده کنیم. اقتصاد مقاومتی یعنی دیپلماسی اقتصادی خود را تقویت کنیم.

وی در باب اقتصاد مقاومتی همچنین افزود: ما توانمندی‌های بی‌نظیری در داخل کشور داریم. مثلاً قطعه‌ای را شرکت آذر آب در صنعت نفت تولید کرده که در اختیار 3 یا 4 کشور دنیاست. لذا هر کاری که تقویت تولید ملی را عقب بیندازد، اقتصاد مقاومتی نیست.

عبدالملکی در ادامه پیرامون مسئله مذاکرات و دستاوردهای توافقات و رایزنی‌ها اظهار داشت: از پاییز سال 92 تا الان، 6 توافق بین‌المللی صورت گرفته که 2 توافق را می‌دانیم. یکی ژنو (در آذر 92) و دیگری لوزان (امسال). از دستاوردهای لوزان، می‌توان گفت که تقریباً همان بیانیه آمریکایی، بدون تغییر در حال  نگارش است. در این باب، 6 موضوع مهم را در دستاوردهای لوزان داریم :

1-تاسیسات فردو ( زیر زمینی ) که باید پایان غنی‌سازی داشته باشد.
2-تاسیسات اراک که باید باز طراحی شده و منجر به کاهش تولید پلوتونیوم شود.
 3-تاسیسات نطنز باید فقط 5 هزار سانتریفیوژ نسل یک در آن باقی بماند.
4-نظارت های آژانس باید به صورت دائمی لحاظ شود.
5-خروج مواد غنی شده فعلی باید هرچه سریعتر انجام شود.
6-تعلیق مشروط تحریم ها، به طور موقت

عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق ( ع) در رابطه با موارد فوق تصریح کرد: نظارت‌های آژانس، منوط به اجرای پروتکل الحاقی است لذا رفع تحریم‌ها اجمالاً یعنی تعلیق تحریم‌های هسته‌ای. نقشه کلی تحریم‌ها به این صورت است که تحریم‌های ایران سه دسته‌اند؛ تحریم‌های شورای امنیت که 10% موارد را شامل می‌شود، تحریم‌های اتحادیه اروپا 25%  موارد و تحریم‌های آمریکا که65% از کل تحریم‌ها را شامل می‌شود. همچنین کشور ایران به 4 دلیل تحریم شده است: 1- عدم اشاعه هسته‌ای و موشکی. 2- تروریسم. 3- حقوق بشر. 4-  موارد دیگر.

* در قانون ایالات متحده چیزی به نام تحریم هسته‌ای وجود ندارد

وی ادامه داد: نکته‌ شایان توجه این است که در قانون ایالات متحده چیزی به نام تحریم هسته‌ای وجود ندارد ـ این چیزی است که خود کنگره آمریکا می‌گوید ـ. حتی تحریم‌های اتحادیه اروپا هم هیچ کدامشان صرفاً هسته‌ای نیست، بلکه موشکی و ... هم در آنها تاثیر دارد.

* آمریکا با تمدن ما مشکل دارد نه سانتریفیوژهای ما!

عبدالملکی با بیان اینکه جنگ آمریکا جنگ تمدنی است و با سانتریفیوژهای ما مشکل ندارد، گفت: آمریکا از تمدنی که مقابل تمدن غرب بایستند، می‌ترسد و لذا اگر مسیر تعلیق را به همین شکل برویم، چند سال دیگر با دست گذاشتن بر آرمان‌ها و عقاید اصیل دین اسلام، مثلاً خواهند گفت باید ورود دختران به دانشگاه با حجاب ممنوع باشد تا تحریم‌ها را برایتان 6 ماه دیگر، تعلیق کنیم!

انتهای پیام/خ

ارسال نظرات