شبکه پنج سیما همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های متنوعی را برای روزه داران ضیافت الهی تدارک دیده است.
کد خبر: ۸۵۲۷۴۸۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه های «جشن رمضان»، سریال لبنانی «خاک و نمک»، گفتگوی شبانه «عقیق»، جنگ شبانه «ضیافت»، سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، جزء خوانی قرآن کریم، افطاری ساده و چراغ مطالعه بعنوان ویژه برنامه های رمضانی شبکه پنج معرفی شدند.

جشن رمضان
هجدهمین «جشن رمضان» امسال با محوریت گره گشایی از کار خانواده ها و سوژه هایی که گرفتار مشکلات اقتصادی شده اند، هرشب بعد از افطار ساعت 21:30 از فرهنگسرای بهمن روی آنتن می رود. اجرای این برنامه را سیدکاظم احمدزاده بر عهده دارد. جشن رمضان سال گذشته به دنبال تحقق آرزوی افراد بود اما امسال بدنبال گره گشایی از زندگی خانواده های گرفتار است.

سریال «خاک و نمک»
سریال «خاک و نمک» هم یک سریال لبنانی با محوریت مقاومت اسلامی و مشارکت اقشار مختلف مردم لبنان در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی است که هر شب قبل از افطار از ساعت 19:45 دقیقه روی آنتن می‌رود. نام اصلی این سریال «ملح التراب» به کارگردانی ایاد نحاس محصول سال 2014 میلادی کشور لبنان در ژانر ملودرام سیاسی است .

عقیق
گفتگوی شبانه عقیق نیز یک تاک شوی شبانه است که به گفتگو با تازه مسلمانان می پردازد این برنامه هر شب ساعت 23 پخش می شود.

زندگی بهتر
محور سخنرانی امسال شبکه پنج نیز «معشیت» و تلاش برای زندگی بهتر با توجه به آموزه های اقتصادی اسلام است. این برنامه به پوشش سلسله سخنرانی های حجت الاسلام پناهیان با موضوع مدیریت صحیح زندگی، رفتار اقتصادی درست، فرهنگ کار، تلاش صرفه جویی و معشیت در زندگی می پردازد که هر روز ساعت 19 روی آنتن می رود.

انس با قرآن
«انس با قرآن» عنوان یکی از برنامه های معارفی شبکه پنج سیماست که هر روز ساعت 13:45 دقیقه پخش می شود.این برنامه پخش روزانه زنده یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان ممتاز قرآن است که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برای روزه داران در بهار قرآن در 30 قسمت 60 دقیقه ای روی آنتن می رود.

طرح قرآنی 1449
طرح قرآنی 1449عنوان برنامه ای تولیدی شبکه پنج سیماست که اولین قسمت آن از 23 خرداد مصادف با 25 شعبان ماه  ساعت 16 روی آنتن می رود. طرح قرآنی 1449 با محوریت حفظ سوره مبارکه یاسین است که شعار امسال این برنامه قرآن کتاب زندگی نامگذاری شده است.این برنامه در 78 قسمت 25 دقیقه ای است.بخش های کارشناسی حفظ سوره یاسین،تفسیر و مفاهیم سوره یاسین و نگاهی به شعار امسال طرح همراه با مسابقه پیامکی از جمله آیتم های برنامه طرح قرآنی 1449 است.

ضیافت الهی در بهار قرآن
ویژه برنامه «ضیافت الهی» از ابتدای ماه مبارک رمضان بعد از افطار بر روی آنتن می رود. این برنامه زنده ترکیبی هر شب ساعت 21 به مدت 40 دقیقه در ماه مبارک از شبکه پنج پخش می شود.

«افطاری ساده» و چراغ مطالعه نیز دو میان برنامه رمضانی هستند که به مناسک سازی برای اطعام و افطاری ساده و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه در ماه رمضان می پردازند.

ارسال نظرات