معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مسائل و مشکلات پیش روی طرح مطالعاتی جامع و تفصیلی منطقه نمونه گردشگری سبلان (برجلو) با بررسی دوباره به زودی رفع خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۵۰۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، جلسه ای به منظور هماهنگی و بررسی طرح مطالعاتی جامع و تفصیلی منطقه نمونه گردشگری سبلان (برجلو) و بررسی مشکلات مربوط به مناطق نمونه گردشگری سبلان و سقزچی با حضور معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیر، سرمایه گذاران و مشاوران طرح مذکور برگزار شد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این جلسه گفت: برخلاف تفکر سنتی، قرارگیری مجموعه سرمایه گذاری های مشابه در کنار هم باعث رونق بازار شده و این بنگاه های اقتصادی همجوار با ایجاد یک رقابت مثبت باعث هم افزایی، تقویت و تکمیل یکدیگر می شوند.

عسگر سنگی با بیان اینکه فاز اول دهکده توریستی سبلان شامل بهره برداری از مجتمع آبدرمانی زنانه و مردانه است، افزود: اجرای ویلاهای اقامتی، هتل، مجتمع تجاری، رستوران سنتی و کافی شاپ، مسجد، درمانگاه، ساختمان مدیریت و پارک در فازهای بعدی مجموعه مذکور دیده شده است.

مشاور طرح مطالعاتی منطقه گردشگری سبلان نیز در این جلسه به نحوه چینش عناصر مختلف خدماتی و فضاهای تفریحی، پذیرایی، فرهنگی و .. در مجموعه 115 هکتاری منطقه نمونه گردشگری سبلان به عنوان یک دهکده توریستی اشاره کرد و گفت: چینش عناصر و کاربری یک شهرک توریستی با یک شهر دارای تفاوت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

جدیدی، نخستین مشخصه یک دهکده توریستی را تفکیک بخش سواره از پیاده عنوان کرد و بیان داشت: دومین مشخصه آن می تواند تفکیک جاده دسترسی گردشگران رهگذر جاده از گردشگرانی که قصد اقامت در شهرک توریستی را دارند، باشد.

وی در ادامه همچنین به اهداف زیست محیطی، عملکردی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این طرح اشاره کرد و یادآور شد: هدف کلان عملکردی این پروژه، ارائه طرح اجرایی عملکردی بهینه برای اراضی بستر طرح باتوجه به قابلیت ها و محدودیت های منطقه در جهت ایجاد یک منطقه نمونه گردشگری با مقیاس بین المللی، ملی و منطقه ای به منظور رفع نیازها و کمبودهای موجود در حوزه های تفریحی، فراغتی و گردشگری منطقه است.

جدیدی، پالایش روحی و روانی بهره برداران محدوده حوزه طرح از طریق ایجاد فضای شاد و مفرح و ایجاد فرصت های شغلی و اقتصادی جدید در جهت ارتقاء تحولات اقتصادی ساکنان منطقه را از جمله اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این طرح برشمرد.

ارسال نظرات