مسئول سازمان اردویی راهیان نور بسیج استان قزوین عنوان کرد:

لزوم ساماندهی برخی بازارچه ها در یادمانها/ پرهیز از اغراق گویی در روایت گری

مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در برخی از یادمان ها بازارچه هایی ایجاد شده است؛ در این بازارچه ها جدا از عرضه محصولاتی که شامل سوغاتی ها و صنایع دستی استان است محصولاتی غیرمرتبط با استان و راهیان نور نیز عرضه می شود که نیاز به ساماندهی دارد.
کد خبر: ۸۵۲۷۵۹۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار  با اشاره به آمار بازدید زائران قزوینی از سرزمین های نور گفت: تعداد زائرین راهیان نور استان قزوین طی سال گذشته و نوروز 94 بالغ بر 17 هزار نفر بود که از این تعداد 7هزار نفر مربوط به اردوهای دانش آموزی و 10 هزار نفر مربوط به اردوهای دانشجویی و عمومی بوده است.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه های ویژه ای را در سال 94 برای خادمین راهیان نور در نظر داریم که طی آن برای 250 نفر از خادمین کارگروه هایی را تشکیل دادیم؛ همچنین برگزاری برنامه ها و اردوهای فرهنگی از جمله اقداماتی است که برای خادمین تدارک دیده شده است.
 
همچنین کریمی از آموزش 150 نفر راوی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس امسال خبر داد و افزود: در کلاس های آموزشی برای راویان راهیان نور, نقش استان و کشور در دفاع مقدس توسط اساتید مجرب آموزش داده می شود و به آنها تاکید می شود که از اغراق گویی بپرهیزند چراکه این موضوع جزء خط قرمزهای ما است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: 80 درصد مایحتاج کاروان های راهیان نور استان قزوین از استان های میزبان تهیه می شود؛ ضمن اینکه به کاروان ها نیز تاکید شده است تا نیازهای سفر خود را از آن استان تهیه کنند.
 
کریمی گفت: با برخی از بازاریان استان های میزبان مذاکراتی را انجام داده ایم که طی آن قرادادهایی منعقد شده و زائرین راهیان نور می توانند با خرید سوغاتی های مرسوم استان های میزبان از آنها با تخفیف ویژه بهره مند شوند.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: در برخی از یادمان ها بازارچه هایی ایجاد شده است؛ در این بازارچه ها جدا از عرضه محصولاتی که شامل سوغاتی ها و صنایع دستی استان است محصولاتی غیرمرتبط با استان و راهیان نور نیز عرضه می شود که شایسته نیست.
 
وی در ادامه گفت: از مسئولین امر از جمله سازمان میراث فرهنگی درخواست داریم تا نسبت به ساماندهی غرفه داران بازارچه های موجود در یادمان ها اقدام ویژه ای صورت بدهند. حداقل کاری که در این زمینه می توان انجام داد ایجاد شرایطی خاص و گزینش غرفه داران است.
 
این مقام مسئول در پایان افزود: امروز بازدید کنندگان از مناطق جنگی، احساس مسؤولیت پیدا کرده و با حس تعلق خاطر به افرادی که فداکاری بی نظیری داشته اند، نقش خود را در جامعه بهتر می فهمند.بازدید کنندگان مناطق جنگی با شنیدن سرگذشت افرادی که به خاطر اهداف مقدس جان خویش را برای دین، کشور و وحدت ملی فدا کردند با این سوال مواجه می شوند که چگونه ممکن است با رفتار و گفتار خود، سرباز دشمن شوند.
انتهای پیام/ ف

ارسال نظرات