مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با شاره به اینکه سه هزار نقطه یادمانی در سطح استان شناسایی شده است گفت: 120 یادمان شهداء در شهرستان قروه وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۲۷۶۳۷
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ محمد رضا شرفبیانی روز گذشته در نخستین نشست کارگروه دفاع مقدس با محوریت ساماندهی مزار شهدای گمنام شهرستان قروه افزود: بر این اساس در هر شهرستان پنج یادمان شهدای دوران دفاع مقدس، مطالعه و برجسته سازی می شود.

وی با بیان اینکه نقطه به نقطه شهرستان قروه یادمان شهدا بوده و یادآور خاطرات و حماسه های دوران دفاع مقدس است گفت: با احداث و برجسته سازی یادمان ها می توان رشادت ها و فداکاری های رزمندگان را برای همیشه ماندگار کرد.

او با اشاره به توافق برای نصب المان های یادمان شهدا و دفاع مقدس در مسیر عبور کاروان راهیان نور در استان اظهار کرد:سال گذشته حدود 200 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور وارد استان شده و از یادمان های دفاع مقدس استان بازدید کرده اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان به دو نقطه یادمانی شهرستان قروه واقع در خیابان سید جمال الدین و خیابان اتحاد این شهر اشاره کرد و گفت: استاندار کردستان بر برجسته سازی این نقاط یادمانی تاکید دارند.

وی در ادامه افزود: برخی از یادمان های شهداء در سطح استان وضعیت مطلوبی ندارند و باید به همت کارگروه های دفاع مقدس در ساماندهی آن تسریع شود.

شرف بیانی با اشاره به اینکه سه هزار نقطه یادمانی در سطح استان شناسایی شده است گفت: 120 یادمان شهداء در شهرستان قروه وجود دارد که هر کدام از این نقاط حاوی حماسه ها و جانفشانی های رزمندگان است و باید ساماندهی شود.

وی به اعتبار ساماندهی یادمان شهدای گمنام استان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته برآورد اعتبار برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام 20 میلیارد ریال بود که پنج میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافت.

به گفته وی در شهرستان قروه از دو میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد اعتبار 500 میلیون ریال آن تامین شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: در سال جاری 400 میلیارد ریال برای ساماندهی یادمان شهدای گمنام برآورد شده و در این میان سهم شهرستان قروه با شهر دزج و سریش آباد پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بنیاد حفظ آثار است.

شرفبیانی برنامه سال جاری استان در راستای ساماندهی یادمان شهدای گمنام را برجسته سازی پنج یادمان شهدا در هر شهرستان ذکر کرد.

ارسال نظرات