عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره ساماندهی متکدیان شهر تهران توسط شهرداری، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی بسیاری جلوی چشمان قرار دارد که باید در نحوه برخورد با آن‌ها دقت کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۸۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی شاکری با بیان اینکه بدون حضور سازمان‌های مربوطه در مسائل اجتماعی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود، گفت: برخی سازمان‌ها در جلسات مربوطه حضور می‌یابند ولی در عمل شهرداری باید یکه و تنها به آنها بپردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سازمان‌های بسیاری باید در کنار شهرداری گرد هم بیایند تا مشکلات مربوط به متکدیان، کارتن خواب‌ها، کودکان کار و غیره حل شود. برخی از سازمان‌ها در جلسات مربوطه حضور پیدا می‌کنند ولی در عمل شهرداری باید یکه و تنها به این موضوعات ورود کند و حلقه‌های بعدی وجود ندارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس بسیاری از کارهای اجتماعی در همین رابطه معطل باقی می‌ماند به عنوان مثال هم اکنون در موضوع مربوط به معتادان شاهد سیکل بازگشت هستیم  یعنی روالی طی می‌شود اما این افراد در نهایت به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند و این موضوع درباره متکدیان هم صدق می‌کند.

وی افزود: حلقه‌ای از این مسائل در شهرداری تهران است که باید با حلقه‌های دیگر کنار یکدیگر چیده شود تا بتوان به نتیجه مورد نظر دست یافت در غیر این صورت هزینه‌ها چند برابر می‌شود ولی به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم.

شاکری گفت: در این بین شورای شهر نقش قانونگذاری و نظارت دارد؛ جنبه نظارت و هدایتی که شورای شهر می‌تواند داشته باشد حائز اهمیت است اما واقعیتی که در کشور وجود دارد این است که مدیریت واحد یا یکپارچه که باید در تهران شکل بگیرد، وجود ندارد.

ارسال نظرات