عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه آمریکا از پنجره هسته‌ای در صدد ورود به صنعت نظامی کشور است، گفت: آمریکا هیچ‌گاه تحریم‌ها را لغو نمی‌کند.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۱۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهرداد بذرپاش شامگاه یکشنبه در همایش «مرگ بر آمریکا» در همدان با بیان اینکه تاریخ از جنس تکرار است و پر از عبرت اظهار کرد: باید تاریخ را آموخت و از درس‌های آن به منظور طی طریق در مسیر درست و دوری از انحراف عبرت گرفت.

وی با اشاره به اینکه عبرت گرفتن از سرنوشت گذشتگان می‌تواند چراغ راه ما در آینده باشد، گفت: قرآن کریم نیز پر از داستان‌های قرآنی است که سرنوشت حکام جور و ظلم را تداعی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، نقطه اشتراک وقایع تاریخی مختلف را موضوع «رهبر» و «ولایت» دانست و ادامه داد: هرگاه ملتی با رهبر و ولی خود همراهی کردند، نه تنها به پیروزی دست یافتند که در تاریخ نیز ماندگار شدند.

وی با اشاره به پیروزی ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس به خاطر تبعیت از ولی فقیه گفت: در جنگ تمام‌عیار فعلی دشمن نیز باید در صحنه دفاع از ولی فقیه حاضر شد و در راستای منویات ایشان حرکت کرد.

بذرپاش با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران گفت: بعد از حادثه 11 سپتامبر و انفجار 2 برج دوقلو در منهتن آمریکا، فضای حاکم بر پرونده هسته‌ای ایران نیز غیر عادی شد.

وی با بیان اینکه از سال 82 مذاکرات هسته‌ای ایران با 3 کشور آلمان، فرانسه و انگلیس شروع شد، دلیل آن را نیز ادعای واهی این 3 کشور در انحراف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دانست.

عضو هیئت رئیسه مجلس به اولین نشست مذاکرات هسته‌ای در تهران که به نشست سعدآباد معروف شد اشاره کرد و گفت: در آن نشست کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان حضور داشتند و عملا ما با 3 کشور در حال مذاکره بودیم.

*در اوج تحریم‌ها 11 هزار سانتریفیوژ تولید کردیم

بذرپاش تأکید کرد: در مذاکرات وین و پاریس، پرونده هسته‌ای ما عادی بود اما بعد از مدت‌ها بازرسی و صدها نفر ساعت دسترسی برای بازرسی فعالیت‌های هسته‎ای ایران توسط آژانس بین‌المللی اتمی، به یکباره در نشست تهران، گزینه تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران روی میز قرار گرفت.

وی افزود: بعد از این اتفاق، ایران به واقع تعجب کرد زیرا بعد از این همه راستی‌آزمایی و بازرسی، گزینه «تعلیق» بر ما تحمیل می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاخره ایران 6 ماه تعلیق را قبول کرد، گفت: البته آنها به این موضوع اکتفا نکردند و علاوه بر تعلیق، خواستار پلمب نیز شدند که این نوع روش تعطیلی بسیار غیر مودبانه است.

وی با بیان اینکه پیام «پلمب» چیزی جز غیر قابل اعتماد بودن به طرف مقابل نیست، افزود: غرب حتی خواستار پلمب همان چند عدد ماشین‌ سانتریفیوژ کشور شد که البته ایران نیز پذیرفت.

بذرپاش ادامه داد: بعد از گذشت 6 ماه، بنا بر وعده داده شده، بحث فک پلمب از سوی ایران مطرح شد اما حمله آمریکا به افغانستان و این استدلال که فعلاً شرایط مناسب نیست، بهانه‌ای شد که تعلیق برای ایران لغو نشود.

وی با بیان اینکه هر 6 ماه بهانه‌ای از سوی غرب عنوان می‌شد، تا اینکه به یک سال و نیم کشید، گفت: این وضعیت تا انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 ادامه داشت که مقام مقام معظم رهبری دستور رفع پلمب را صادر کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس سال 84 تا 87 را به واسطه تلاش دانشمندانی چون شهید احمدی‌روشن، اوج صنعت هسته‌ای کشور عنوان کرد و ابراز داشت: با وجود انواع تحریم‌ها علیه ایران، توانستیم به همت فرزندان این مرزوبوم 11 هزار سانتریفیوژ تولید کنیم.

وی تأکید کرد: ایران اسلامی در این سال‌ها در شرایط سخت تحریم، توانست تحریمی‌ترین کالای هسته‌ای، یعنی سانتریفیوژها را تولید کند.

*نقض عهد غرب در پیشنهاد «انجماد دوطرفه»

بذرپاش ادامه داد: بعد از این روند، غرب پیشنهاد «انجماد دوطرفه» را به ایران داد به این معنا که ایران نسبت به توقف بالا بردن غنی‌سازی اقدام کند و غرب نسبت به توقف تحریم‌ها.

وی با بیان اینکه ایران کلیات این پیشنهاد را پذیرفت و قرار شد بر روی جزئیات آن بحث شود، گفت: وقوع این اتفاق مربوط به سال 87 بود که بعد از تماس‌های مکرر ایران برای توافق بر روی جزئیات، طرف غربی پاسخی به این قضیه نداد.

عضو هیئت رئیس مجلس دلیل این بدعهدی را برنامه‌ریزی و طراحی برای فتنه 88 برشمرد و ادامه داد: برخلاف تصور برخی، فتنه 88 دعوای بین میرحسن و احمدی‌نژاد نبود چون این کشور آن قدر بزرگ است که متوقف آدم‌ها نمی‌ماند.

وی گفت: بعد از فتنه 88، کشورهای غربی با تبلیغات دروغین، ایران را کشوری دیکتاتور و آدم‌کش معرفی کردند و با این ترفند، ادامه مذاکرات با ایران را متوقف ساختند.

بذرپاش وضع تحریم‌های اقتصادی سنگین علیه ایران برای فروپاشی آن را دیگر ترفند دشمن در جریان فتنه 88 برشمرد و ادامه داد: نتانیاهو در آن دوران اعلام کرد «باید کار حکومت ایران از هسته‌ای زودتر تمام شود!»

*خودفروخته‌ها دم از تشدید تحریم در ایران را می‌زدند

وی افزود: متأسفانه عده‌ای واداده در داخل نیز با غرب همراهی کردند به طوری که برخی از آنها رفت و آمدهای بسیاری به سفارتخانه‌های کشورهای غربی در تهران برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: بعد از کودتای 1332 علیه ایران، 60 سال طول کشید که آمریکا اعتراف کند در آن دست داشته است؛ معتقدم فتنه 88 و اعتراف به طراحی آن از سوی این کشور نیز 60 سال به طول خواهد انجامید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاریخچه تحریم‌ها علیه ایران آن را به 3 نسل تقسیم کرد و گفت: اولین نسل از تحریم‌ها پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رخ داد.

به گفته بذرپاش، نسل بعدی تحریم‌ها پس از وقوع انفجار در لبنان و بستن اتهام ناروا به ایران مبنی بر در دست داشتن این اتفاق رخ داد.

وی نسل سوم تحریم‌ها علیه ایران را پس از قطعنامه 1929 دانست و با طرح این سئوال که باید دید دلیل تحریم‌های نسل سوم و تلاش غرب برای پابرجایی آن چیست؟ افزود: بعد از قطعنامه 1929، 5 قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد در صورتی که این قطعنامه‌ها ظالمانه بوده و مسیر معمول وضع قعطنامه‌های اتمی را طی نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکا با وجود تحریم‌ها و برخی عوامل خودفروخته به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و فعلاً به دنبال از دست دادن این نرم‌افزار تحریم‌ها نیست.

وی دلیل این ادعا را عدم استفاده از واژه «لغو» در مذاکرات هسته‌ای دانست و عنوان کرد: این کشور از واژگانی استفاده می‌کند که معنایی جز «تعلیق» نداشته باشد.

بذرپاش افزود: با وجود پیشنهادی از سوی ایران برای بکارگیری واژه «تعلیق»، زیر بار این موضوع نرفته است.

*فروش اطلاعات کشور توسط برخی افراد خودفروخته

وی با گریزی دوباره به فروش اطلاعات کشور توسط برخی افراد خودفروخته، یکی از عوامل ترور شهدای هسته‌ای را نیز این موضوع برشمرد و گفت: برخی آن قدر اطلاعات کشور را فروخته بودند که جلوی کسی که با نام مستعار تردد می‌کرد و یا وارداتی انجام می‌داد را می‌گرفتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یک سازمان مفصل تحریم علیه ایران شکل گرفت که آمریکا دنبال لغو آن نیست افزود: باید مراقب ترفندهای دشمن بود.

وی ادامه داد: لغو این سازمان تحریم، مستلزم کسب اطلاعات جدید از ایران برای آمریکاست، که فعلاً این موضوع برای این کشور مقدور نیست، پس به دنبال لغو تحریم‌ها نخواهد رفت.

*تلاش آمریکا برای پی بردن به اسرار نظامی ایران

بذرپاش با اشاره به نقشه‌های آمریکا علیه ایران گفت: استفاده از تبلیغات و البته گزینه تحریم توسط دولت اوباما، برای پیروزی حزب دموکرات در مقابل حزب جمهوری‌خواه است تا بگوید من توانستم ایران را با این 2 گزینه زمین‌گیر کنم.

وی نقشه دوم آمریکا را تولید فشار در منطقه و چانه‌زنی در مذاکرات دانست و گفت: در جریان مذاکرات، کاهش یکباره قیمت نفت در همین راستا و مقابله با ایران انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که تمام تحریم‌های نفتی ایران نیز برداشته شود، با کاهش قیمت آن، باز هم دلاری در درآمدهای نفتی ایران تغییر ایجاد نخواهد کرد.

وی موضوع PMD را یکی دیگر از برنامه‌های غرب علیه ایران دانست و با بیان اینکه این موضوع اصلاً در مذاکرات نبود، گفت: در ژنو، غرب به این نتیجه رسید که ایران از نقطه گریز هسته‌ای فاصله یافته و باید در لوزان، از پنجره هسته‌ای وارد صنعت نظامی ایران شویم.

بذرپاش با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال اطلاع از تجهیزات موشکی ایران و اسرار نظامی آن است، بیان کرد: در صورت دستیابی به این هدف خود، می‌توانند از هر جا که می‌خواهند بازدید داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی می‌گویند که «پروتکل الحاقی» چیزی نیست؛ حتماً این حرف‌ها را در مذاکرات زده‌اید که طرف مقابل درخواست بازرسی فراپروتکلی و غیر معمول دارد.

*توسعه فعالیت داعش برای نزدیکی به مرزهای ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به گروه‌های تروریستی همچون داعش اشاره کرد و گفت: توسعه فعالیت این گروه‌ها در منطقه برای نزدیکی به مرزهای ایران است.

وی اقدامات آل سعود در منطقه همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران را نیز هدفمند دانست و افزود: باید مراقب دسیسه‌های دشمنان بود.

بذرپاش با بیان اینکه باید انتقادپذیر بود، اظهار کرد: حواله دادن منتقدان به جهنم و بی‌سواد خواندن آنها درست نیست.

وی با بیان اینکه معتقدم هم منتقدان و هم تیم مذاکره‌کننده باسواد هستند، گفت: امضای یک توافقنامه بین‌المللی، مسئولیت و تعهد بین‌المللی را نیز در بر دارد پس باید نسبت به موضوع نگاه هوشمندانه‌ای شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان سخنانش تاکید کرد: اینکه برخی این قدر به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند، اگر به فکر برجسته‌ کردن قدرت ملت خود بودند، بسیاری از مشکلات حل می‌شد.
ارسال نظرات