در آستانه ماه مبارک رمضان;

مساجد شهرستان مشگین شهر غباروبی شدند

با نزديك شدن ماه مبارک رمضان ماه ميهماني خدا مردم با غباروبي مساجد و منازل خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۴۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، در آستانه ماه مبارك رمضان مردم مشگين شهر همانند ساير شهرهاي كشور خود را براي استقبال از اين ماه مبارك آماده مي كنند.
مردم در محله هاي مختلف تلاش مي كنند در اين روزهاي پاياني ماه شعبان که از آن دهه تکريم و بهداشت مساجد هم ياد مي كنند با غباروبي مساجد خود را به ميزباني از ماه مبارك رمضان آماده مي كنند
.

ائمه جماعت و شرکت کنندگان در مراسم غباروبی مساجد هدف از غباروبي مساجد را ايجاد جذابيت بيشتر براي برگزاري نماز جماعت، برگزاري جلسات قرآني، و دعا و...عنوان می کنند.

آنان معتقد هستند با غباروبي مسجد نه تنها خانه خدا پاكيزه تر مي شود بلكه خانه دل نيز همراه آن پاك مي شود و مساجد پاک و تميز ذوق و شوق نمازگزاران را براي حضور در مساجد بيشتر مي کند و کساني که براي تميزي مسجد تلاش مي كنند از برکات معنوي برخوردار خواهند شد.

خادمان مساجد با اشاره به استقبال خوب نمازگزاران خصوصاً قشر کودکان و نوجوانان براي شرکت در مراسم غبارروبي مساجد در استقبال از ماه رمضان اظهار کردند که هر ساله وقتي مسجد محل را براي ماه مبارك رمضان آماده و نظافت کنيم بسياري از نوجوانان و كودكان پا پيش ميگذارند به طوري كه شور و شوق حضور در اين مراسم سن و سال نميشناسد، همه از پير و جوان و حتي کودکان هم در اين کار معنوي شرکت ميکنند.

ائمه جماعت محل افزود: نظافت و بهداشت مساجد به صورت مستمر در طول سال انجام مي شود و چند روز قبل از رسيدن ماه مبارک رمضان غبارروبي مساجد را با هدف استقبال از اين ماه پربرکت انجام مي دهيم و در اين مراسم که بيشتر نوجوانان و كودكان حضور دارند فرشها، درها، پنجرهها و ديگر قسمتها تميز ميشود.

هیئت امنای مساجد اظهار کردند که از مدت ها پيش هر روز نوجوانان و كودكان محل با مراجعات مداوم تلاش مي كردند تا فرصت حضور در غبارروبي مساجد را از دست ندهند، آنان ميخواهند به نوعي در اين کار سهيم باشند.

ارسال نظرات