خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: 40 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کابردی شاغل می‎شوند.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۹۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمد برزعلی در کارگاه برنامه ریزی درسی مراکز علمی کاربردی استان گلستان گفت: این دوره آموزشی برای نخستین بار در استان برگزار میشود و در این دوره ها به برنامه های آموزشی و درسی در نظام آموزش مهارت و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان توجه شده است.

وی این کارگاه ها در راستای برنامه تحولی دانشگاه علمی کاربردی کشور در سال جاری شکل گرفته تصریح کرد: این دوره با محوریت ضرورت های اشتغال و کارآفرینی در جامعه و افزایش هر چه بیشتر بهره وری در حوزه آموزش های مهارتی در آموزش عالی کشور طراحی و اجرا می شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان ادامه داد: ما به دنبال تعریف شغل ها و نیازهای حوزه ی افزایش بهره وری در شغل های مختلف جامعه هستیم و این مهم از راه تدوین برنام های جدید در حوزه آموزش های مهارتی و یا بازنگری این برنامهها محقق میشود.

برزعلی با بیان اینکه دو رشته جدید «آی سی تی روستایی و سی ان جی» را بر اساس نیازهای بازار کار به کشور برای نخستین بار در سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی گلستان مطرح شده، اذغان کرد: در دنیا نزدیک به 5هزار شغل تعریف شده ولی در کشور ما شاید 2هزار شغل به رسمیت شناخته نشده است.

وی تصریح کرد: ما باید با آینده نگری و نیازسنجی شغلی به دنبال پیگیری برنامه ریزی آموزش در شغل های مورد نیاز در جامعه و بویژه شغل های جدید باشیم ضمن اینکه استانداردهای لازم و ضروری را تعریف و تبیین کنیم.

برزعلی با بیان اینکه 40 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کابردی شاغل میشوند، بیان داشت: این آمار نسبت به تازه تاسیس بودن این دانشگاه بسیار امیدوار کننده است و دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان در برنامه های آتی خود در راستای نگاه وزیر علوم در خصوص کیفی سازی آموزش و نگاه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در برنامه تحولی آموزش های مهارتی گام خواهد برداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها