دستغیب :

هیأت رئیسه مجلس درباره استیضاح فانی طبق آیین‌نامه داخلی عمل می‌کند

ضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه این هیأت درباره طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش طبق آیین‌نامه داخلی و مُرّ قانون عمل خواهد کرد، توضیحاتی را درباره زمان تعطیلات تابستانی مجلس ارائه کرد.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۲۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیداحمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، به ارائه گزارشی از جلسه این هیأت پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌ریزی برای سه ماهه فصل تابستان و دستور کار پارلمان انجام شد، بخش قابل توجهی از این جلسه به تنظیم برنامه‌های در دستور کار مجلس اعم از طرح‌ها و لوایح و مباحث مربوط به حوزه نظارت مجلس مانند استیضاح، تحقیق و تفحص و سؤال از وزرا اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه در چشم‌اندازی از برنامه‌های پیش روی مجلس هماهنگی بیشتری بین اعضای هیأت رئیسه مجلس صورت گرفت، افزود: مقرر شد با نظم خاصی و بر اساس ضوابط آیین‌نامه داخلی مجلس موضوعات مختلف در صحن علنی مجلس بررسی شوند، با توجه به نزدیک بودن به ارائه لایحه برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، تأکیداتی صورت گرفت تا مقدمات کار همزمان در دولت و مجلس دنبال شود.

دستغیب با بیان اینکه موضوع طرح استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در جلسه هیأت رئیسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: هیأت رئیسه مجلس درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش طبق آیین‌نامه داخلی مجلس و مُرِِّ قانون عمل خواهد کرد.

وی یادآور شد: ما منتظر گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستیم و به محض دریافت این گزارش، طرح استیضاح فانی را در اولین جلسه علنی مجلس اعلام وصول خواهیم کرد و مراحل قانونی استیضاح دنبال خواهد شد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قانون آیین‌نامه داخلی مجلس یک ماه تعطیلات تابستانی را برای نمایندگان در نظر گرفته است که طبق روال سال‌های گذشته این فرصت یک‌ماهه در 2 دوره 2 هفته‌ای تقسیم می‌شود، دور اول تعطیلات تابستانی مجلس اواسط ماه مبارک رمضان و در ایام شب‌های قدر خواهد بود، دور دوم تعطیلات تابستانی نیز اواخر شهریورماه خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار