خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی گفت: مداحان و شعراي آييني و مذهبي نقش بسزا و تأثيرگذاري در افزايش بصيرت مخاطبان دارند.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۳۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، غلامرضا فلاحتی در جلسه شورای قشر بسیج مداحان و هیئات مذهبی شهرستان میامی در محل سالن جلسات بخشداری مرکزی میامی با بیان اینکه قشر مداحان در طول تاریخ در جامعه تاثیرگذار بوده اند و در جهت نشر اسلام در این مدت نقش بسزایی را ایفا کرده اند، اظهار کرد: امروز نیز مداحان حامی و پشتیبان ولایت فقیه و دستاوردهای امام و انقلاب هستند.
وی ضمن اشاره به اینکه نقش مداحان در بصیرت افزایی باید برجسته شود، افزود: مداحی که می گوید با سیاست کاری ندارد، ارزشی در جامعه نخواهد داشت و باید مداح برای جامعه هدف خود تمامی مسائل را مدنظر داشته باشد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی با بیان اینکه مدیحه سرایی و شعر گفتن یکی از توفیقات الهی برای مداحان و شاعران است، تصریح کرد: ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و در مناسبتهای مذهبی و ملی در جهت پیشبرد اهداف دین مبین اسلام گام برداریم.


فلاحتی همچنین برگزاری جلسات مستمر برای مداحان و شاعران آئینی و مدیران هیئات مذهبی را ضروری دانست و افزود: امروز در هیئات مذهبی ما باید سطح آگاهی مدیر و مداح هیئت به قدری بالا باشد تا بتوانند در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

وی نقش مدیران و مداحان در ماه مبارک رمضان و ماه محرم برجسته تر می شود، افزود: مداحان و مدیران هیئات مذهبی در این ایام نسبت به قرائت قرآن و توجه به سیره ائمه اطهار(ع)توجه بیشتری داشته باشند.


جانشین فرماندهی سپاه ناحیه میامی همچنین به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: دشمنان به هر طریقی می خواهند فناوری هسته ای را از ما بگیرند و متأسفانه شاهدیم که برخی از افراد در داخل کشور ما نیز ترسیده‌اند و یا اینکه ضعیف شده اند و گاهی هم صحبت هایی می کنند که به نفع کشور نیست.

فلاحتی حمایت از داشمندان و دستاوردهای هسته ای را خط قرمز ملت ایران دانست و بيان كرد: دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و دستاوردهای آن در نزد ایرانیان، شرف و عزت خود را از خون شهدای دانشمند هسته‌ای دارد تا جایی که دفاع، حمایت و بهره مندی مقتدرانه از آن به غرور ملی ایرانیان تبدیل شده است

.

مسئول کانون بسیج مداحان و هیئات مذهبی شهرستان میامی نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به جایگاه معنوی مداحان اهل بیت(ع) در جامعه، برجسته کردن اهمیت ولایت مطلقه فقیه در جمهوری اسلامی را از بایسته های هنرمداحی دانست.

علی آقائی صوت زیبا، شعر خوب، اجرای تاثیرگذار و حرمت مخاطب را از ملزومات مداحی عنوان کرد و گفت: مداحان باید از خود صرف نظر کرده و اهل بیت(ع) را به مخاطبان معرفی کنند.

در پایان این جلسه نیز رضا مهدیان به عنوان رئیس و محمدحسن ابوالقاسمی به عنوان نائب رئیس شورای قشر مداحان میامی انتخاب شدند و مسئول کانون بسیج مداحان میامی نیز به عنوان دبیر شورای قشر مداحان معرفی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها