با فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس و آموزشگاه ها و رسيدن اوقات فراغت اين جمعيت كثير كشور، خانواده‌ها به صورت طبيعي به اين فكر مي‌كنند كه چگونه بايد اين سه ماه را برنامه‌ريزي كنند تا فرزندانشان بيشترين بهره را ببرند.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۴۸
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاري بسيج، مدت‌هاست كه در ورزش كشور با شعارهاي زيبايي چون همگاني كردن ورزش، ورزش همگاني و توجه به ورزش‌هاي پايه و زيرساخت‌هاي انساني ورزش روبه‌رو هستيم. متأسفانه به‌رغم سر دادن تمام اين شعارها آنچنان كه بايد و شايد ورزش كشور نتوانسته در رسيدن به اين اهداف موفق عمل كند و تقريباً تمامي آنچه گفته شده در مرحله شعار باقي مانده است. توجه به پايه‌ها، نوجوانان و نونهالان مستعد و پرشور كشور يكي از اين دغدغه‌هاست. با فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس و آموزشگاه ها و رسيدن اوقات فراغت اين جمعيت كثير كشور، خانواده‌ها به صورت طبيعي به اين فكر مي‌كنند كه چگونه بايد اين سه ماه را برنامه‌ريزي كنند تا فرزندانشان بيشترين بهره را ببرند.

يكي از اولين برنامه‌هايي كه به فكر اوليا خطور مي‌كند ثبت‌نام فرزندانشان در كلاس‌هاي ورزشي و رشته‌هاي گوناگون است. البته اين كار بايد با مطالعه و دقت بسيار انجام شود، چراكه مشكلاتي كه پيش از اين گريبانگير خانواده‌ها بابت حضور فرزندانشان در مدارس رشته‌هاي ورزشي شده اينقدر زياد است كه حالا آنها با وسواس بيشتري دست به انتخاب مي‌زنند اما بحث حالا علاوه بر تمام معضلات قبلي هزينه سرسام‌آور اين قبيل مكان‌ها براي استفاده نوجوانان و نونهالان است.

شنيده‌ها حاكي از آن است كه برخي از اين مراكز با فرا رسيدن ايام تعطيلات هزينه‌هاي استفاده از امكانات خود را دو برابر كرده‌اند و اين براي والديني كه بايد براي دو يا سه فرزند خود برنامه‌ريزي كنند بسيار مشكل خواهد بود. ناگفته پيداست كه در چنين شرايطي اوليا ترجيح مي‌دهند فرزندشان در خانه بمانند و اين يعني اينكه استعداد بخش اعظمي از جامعه كه بايد آينده‌ساز كشور و ورزش باشد به راحتي سه ماه را از دست مي‌دهد و طبيعي است كه پس از بازگشايي مدارس نيز فرصت چنداني براي اينكار وجود نخواهد داشت.

به نظر مي‌رسد ايجاد تعامل بين آموزش و پرورش، وزارت ورزش و حتي سازمان ورزش بسيج در برنامه‌ريزي براي اين قشر عظيم بايد از مرحله تشكيل جلسه، تعريف هدف و بسنده كردن به ورزش صبحگاهي مدارس جلوتر برود و شرايطي فراهم شود كه خانواده‌ها بتوانند با آسودگي خاطر و دغدغه‌هاي كمتر مسائل مالي براي فرزندان خود برنامه‌ريزي كنند. فراموش نكنيم كه بسياري از دانش‌آموزان امروز مي‌توانند ستاره‌هاي آينده ورزش كشور در فوتبال، كشتي، بسكتبال، واليبال، شنا و ورزش‌هاي رزمي باشند به شرط آنكه ما آنها را بهتر ببينيم و بهتر برايشان برنامه‌ريزي كنيم. از ياد نبريم كه اين سه ماه بهترين فرصت براي شناسايي استعدادهاي نابي است كه مدت‌هاست مربيان رشته‌هاي گوناگون در پي آنها هستند.
ارسال نظرات