يك استاد دانشگاه شهيد بهشتي با اشاره به نقش رسانه‌ها در پيشگيري از اعتياد گفت: از رسانه‌ها انتظار مي‌رود تا در زمينه اطلاع‌رساني از آسيب‌هاي مواد مخدر صنعتي و شيميايي پیشگام باشند و پليس و ساير ارگان‌ها را در اين زمينه ياري كنند.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۳۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر ، مجيد ابهري   افزود: متاسفانه به خاطر برنامه‌ریزی مافیای بین‌المللی و جنگ نرم بر علیه ایران، نوجوانان و جوانان ما هدف اصلی عاملان و قاچاقچيان مواد مخدر در کشور قرار گرفته‌اند. همچنين با توجه به مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگیری‌های گسترده مافیای مواد ، هر روز مواد مخدر جديدي با نام و شکل جدید برای جوانان عرضه می‌شود، در حاليكه اين مواد دارای ریشه مشترک هستند و از آمفتامین و متافتامين درست می شوند.

وي با اشاره به تبلیغات دروغی که در این زمینه براي چاقی، لاغری ،قوای جنسی ، شادي ، هيجان و غیره از سوي شبكه هاي ماهواره اي ، اينترنت وفضاي مجازي انجام مي شود، اظهار داشت: اين درحالي است كه 90 درصد داروهای تبلیغی در اين شبكه ها و ماهواره ها برای لاغری و غيره از مواد مخدري مانند شيشه تهيه مي شوند.

اين استاد دانشگاه شهيد بهشتي با بيان اينكه جوانان بويژه دختران فریب تبلیغات غلط را مي‌خورند، ادامه داد: نبايد اطلاع‌رساني‌ها در اين زمينه در مدت زمان محدود و تنها با برگزاري چند همايش و نشست انجام شود. بلكه بايد دوره‌ها و كلاس‌ها آموزشي به صورت وسيع و رايگان در سطح كشور برگزار شوند.

ابهري اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را در گرو مشاركت مردم و فرهنگ‌سازي است، افزود: بايد مرزهای گسترده با همسایه های شرقی کنترل شود، مرز افغانستان با ايران، عامل عرضه مواد مخدر زياد به كشور است .

وي، آموزش و اطلاع‌رسانی براي بالا بردن سطح نشاط و رفاه اجتماعی را نيز در امر اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر مفيد دانست و گفت: متاسفانه در جامعه ما برای تفریحات باید کلی هزینه پرداخت كرد، به عنوان مثال جواني كه مي‌خواهد به شنا برود بايد بالاي 20 هزار تومان براي هر جلسه پرداخت كند، اما سه چهار نفر ديگر دو هزار تومان می‌دهند و شیشه می‌کشند و اين طوري براي خود تفريح مي‌كنند.

اين استاد دانشگاه شهيد بهشتي تصريح كرد: افراديكه معتاد هستند، بايد بدانند كه مواد مخدر موجود در بازار كشور تقلبی است از مدفوع انسان، اسیدها، سیاه نور، مواد لوله بازکن و غيره مخلوط شده و ماده مخدر درست می شود كه در بروز مرگ‌های آنی و بیماری‌های مزمن موثر است.

ابهري درباره تاثيرپذيري و نقش ستاد مبارزه با مواد مخدر در امر مقابله اظهار داشت: بايد تمام امكانات دولتي و خصوصي در اختيار ستاد مبارزه با مواد مخدر با توجه به بخش‌های تخصصی، مطالعاتی، هماهنگی و ایجاد انسجام در سیاست‌گذاری‌ها و اجرای برنامه‌هايي كه به عهده دارد، قرار گيرد، زيرا اين ستاد هدايت‌گر اجتماعي شدن مقابله با اعتياد است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: از رسانه ها نيز انتظار مي‌رود تا در زمينه اطلاع‌رساني عوارض و آسيب‌هاي مواد مخدر صنعتي و شيميايي پیشگام باشند و پليس و ساير ارگان‌ها را در اين زمينه ياري كنند.
ارسال نظرات