دفاع مقدس، ریشه در فرهنگ عاشورا دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: برای پیشبرد اهداف دفاع مقدس باید عدم انحصارگرایی در این حوزه صورت پذیرد زیرا دفاع مقدس متعلق به همه ملت است.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۶۸
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار عباس عباسی، در دیدار با فرمانداران شهرستان های نه گانه استان اظهار داشت: دفاع مقدس فرازمانی و فرامکانی بوده و به جناح یا قشر خاصی تعلق ندارد بلکه وابسته به همه آحاد ملت است.

عباسی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد اهداف دفاع مقدس باید عدم انحصارگرایی صورت پذیرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و این وظیفه ماست که در انتقال این فرهنگ به نسل جدید از تحریف این حادثه عظیم جلو گیری نماییم.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تبیین مفهوم ايثار و شهادت ، بررسی رابطه ارزش های اخلاقی و باورهای دينی ،بیان لزوم ماندگاری ارزش های دفاع مقدس و نهادينه كردن ارزش ها در بين نسل جوان؛ راه های حفظ و انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل آينده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات فرمانداران شهرستان های نه گانه استان در مراسمات ملی و استانی دفاع مقدس ، به پیگیری روند طرح های احداث حرم شهدای گمنام در هر شهرستان پرداخت و قول مساعدت و پیگیری ویژه فرمانداران محترم در انجام امور ساخت و ساز حرم شهدای گمنام را گرفت.

ارسال نظرات