معضل مواد مخدر، درد عمومی جامعه است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علت اساسی افزايش مصرف مواد مخدر را تغيير نكردن قيمت اين مواد دانست و گفت: استكبار جهاني و مافيا سعي دارد مواد را به راحتي و با هزينه كم در دسترس همه بويژه جوانان قرار دهد.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۰۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  ستاد مبارزه با مواد مخدر، ،محمد حسن آصفری با بيان اينكه مساله مواد مخدر از معضلات جدی کشور است، افزود: هم مرز بودن با افغانستان بر فراواني مواد مخدر در كشور بيشتر دامن مي‌زند.

وي اظهار داشت: در حال حاضر نوع مصرف انواع مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغيير كرده و عوارض آن آسیب زيادي را به جامعه وارد مي‌كند. لذا ضرورت دارد آموزش و پرورش، نخبگان، علما و ساير نهادها و اقشار در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیج باشند.

اين عضو کميسیون امنیت ملی در مجلس، علت اساسی افزايش مصرف مواد مخدر را در تغيير نكردن قيمت اين مواد دانست و ادامه داد: هر سال قيمت همه كالا افزايش مي‌يابد اما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در جامعه نيستيم و اين نشان مي‌دهد كه مافيا سعي دارد مواد را به راحتي و با هزينه كم در دسترس همه بويژه جوانان قرار دهد.

آصفري تاكيد كرد: عاملان مواد مخدر حاضرند هزينه‌هاي زيادي را براي گرفتار كردن جمعيت كشور به مصرف مواد مخدر صنعتي و داروهاي روان‌گردان بپردازند كه اين مسئله تهديد جدي براي ما است.

وي افزود: نبايد وزارتخانه‌ها تشريفاتي وارد بحث مقابله با اعتياد شوند، بلكه اقدامات را بصورت عملياتي و جدي انجام دهند، لازم است تفاهم‌نامه‌هاي مختلف همكاري ميان دستگاه‌ها با محوريت اجراي برنامه‌هاي اجتماعي در امر مبارزه با مواد مخدر منعقد شود. همچنين نبايد خروجي و مصوبات جلسات شورای مواد مخدر را بر روي كاغذ بسنده كرد، بلكه اقدامات بايد اجرايي شود.

آصفري با تاكيد بر اينكه انسداد مرزها بهترين راهي است كه مي‌توان جلوي ورود مواد مخدر به كشور را گرفت، اظهار داشت: رسانه‌ها بايد اين موضوع را برای جامعه مطرح کنند، متاسفانه رسانه ملی مدام به تبلیغات کالا و یا مسایل سیاسی مي‌پردازند و در بحث توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی کمتر وارد شده است.

اين عضو کميسیون امنیت ملی در مجلس تاكيد كرد: در حال حاضر همه مسوولیت‌ها بحث‌های سیاسی شده، در حاليكه معضل مواد مخدر موضوع درد عمومی جامعه است بايد گام‌هاي اساسي و موثر در اين زمينه برداشته شود.

آصفري ادامه داد: مجلس با تمام قوا از رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر حمايت مي‌كند و قوانيني را كه دولت در اين زمينه ارايه دهد، خارج از برنامه کاری بررسي خواهد كرد. در واقع دولت براي تحقق اين رويكرد، لايحه‌اي را به مجلس ارايه دهد و تمامي دستگاه‌ها را در اين زمينه بسيج كند، ما نيز حمايت مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه در پايان سال 93 جلسه غیرعلنی با وزیر کشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته‌ايم، گفت: ما نيز مانند وزير كشور مقابله با اعتياد را از دغدغه‌هاي اصلي مي‌دانيم و از تمامي برنامه‌ها و قوانين در اين زمينه حمايت مي‌كنيم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار