در آستانه ماه نزول قرآن، نخستین جلسه خانه مداحان استان چهارمحال و بختیاری در سالن جلسات ثامن الائمه علیه السلام شهرکرد، برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۳۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه جمعی از شاعران و مداحان آئینی استان به مداحی و قرائت اشعار آئینی خود پرداختند.

در این مراسم، مسئول کانون مداحان استان با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه شعبان و تبریک حلول ماه نزول قرآن، از فعالیت خانه مداحان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

حمیدرضا توسلی، افزود: با جلسات برگزار شده در استان، پس از راه اندازی خانه مداحان در شهرکرد، در سایر شهرستان ها نیز مداحان اهلبیت علیهم السلام و شاعران آئینی برادر و خواهر، هر ماه یک جلسه تشکیل داده و یکی از اساتید پیرامون مسایل روز، احکام و اخلاق به ایراد سخن می پردازد.

وی به آزمون شفاهی ذاکرین اهلبیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: برای سازماندهی و تمدید کارت مداحان و شاعران آئینی، آزمون شفاهی در زمینه های روانخوانی قرآن، حوادث عاشورا از لهوف ابن طاووس، احکام و تاریخ اسلام برگزار می شود.

توسلی، تصریح کرد: خانه مداحان، مجموعه ای است که با هدف شناسایی سطوح مختلف مداحان و شاعران آئینی و همچنین به روزرسانی عزیزان مداح تشکیل جلسه می دهد.

مدیر مؤسسه ثامن الائمه علیه السلام در این جلسه گزارشی از دوره های آموزش مداحی در استان را ارائه کرد همچنین ارائه نحوه آزمون شفاهی مداحی از دیگر بخش های این جلسه بود.

ارسال نظرات