مسئول تربيت بدني سپاه روح الله در گفتگو با بسيج:
مسئول تربيت بدني سپاه روح الله استان مركزي گفت: با فعاليت هايي كه در حوزه استعداديابي انجام مي دهيم در تلاش هستيم تا بچه هاي با استعداد بسيجي را به تيم ملي معرفي كنيم.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۹۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

غلامرضا كريمي مسئول تربيت بدني سپاه روح الله استان مركزي در گفتگو با خبرگزاري بسيج گفت: برنامه هاي سالانه تربيت بدني سپاه روح الله در حوزه ورزش قهرماني و ورزش همگاني عمدتا بر اساس برنامه ها و دستورالعمل هاي ابلاغ شده سازمان ورزش بسيج در سال 94 پيگيري مي شود.

وي افزود: در حوزه ورزش قهرماني با توجه به شركت تيم مركزي در مسابقات سراسري بسيج مسابقات انتخابي در سطح پايگاه ها، حوزه ها و نواحي برگزار مي شود تا ورزشكاران منتخب استان به رقابت هاي كشوري در رشته هاي مختلف اعزام شوند.

مسئول تربيت بدني سپاه روح الله استان اظهار داشت: علاوه بر اين، برگزاري مسابقات ورزشي در سطح استان از ديگر برنامه هاي سپاه روح الله است، همچنين در برخي از رشته هاي ورزشي كه مسابقات سراسري بسيج برگزار نمي شود، در داخل استان برنامه هاي ويژه اي داريم و و سعي كرده ايم تا اين رشته هاي ورزشي به صورت حوزه اي و ناحيه اي برگزار شود.

كريمي با اشاره به برنامه هاي تربيت بدني سپاه روح الله در حوزه ورزش همگاني تاكيد كرد: در طول سال برنامه هاي مختلفي در حوزه ورزش همگاني تدارك ديده ايم كه عمده آن برگزاري پياده روي خانوادگي، كوهپيمايي و راهپيمايي هاي سراسري در مناسبت هاي مختلف مانند هفته دفاع مقدس، هفته بسيج و دهه فجر است.

وي ادامه داد: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس، برنامه هاي ويژه اي براي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان داريم و برگزاري مسابقات ورزشي در پارك ها از جمله اين برنامه ها است. همچنين با ايجاد ايستگاه ورزش صبحگاهي در سطح استان به دنبال ترويج فرهنگ ورزش همگاني در بين عموم مردم هستيم.

مسئول تربيت بدني سپاه روح الله با بيان اينكه به دنبال فرهنگ سازي براي ورزش همگاني در بين نيروهاي بسيجي در سطح پايگاه ها هستيم، افزود: با توجه به ساعت فعاليت پايگاه ها و اينكه ورزش در بعداظهرها راحتتر و بهتر از صبح ها است، برنامه ورزش را در سه روز درهفته براي بسيجيان در پايگاه ها نظر گرفته ايم.

كريمي در ادامه با اشاره فعاليت 5 پايگاه استعداديابي در سطح استان مركزي اظهار كرد: پايگاه هاي استعداديابي استان مركزي همواره جزو پايگاه هاي برتر بسيج در كشور قرار گرفته است و استعدادهاي خوبي از دل اين پايگاه ها شناسايي و به تيم هاي ملي معرفي شده است. در حال حاضر هم در رشته هاي تير و كمان در بخش خواهران و برادران، كاراته در بخش برادران و تيراندازي هم در بخش خواهران و برادران فعال هستند

وي خاطر نشان كرد: با توجه به هدفگذاري سازمان ورزش بسيج در سرمايه گذاري روي 6 رشته مدال آور، در استان مركزي نيز به اين سمت حركت مي كنيم و اميدواريم بتوانيم با معرفي استعدادها، ورزشكاران بسيجي به تيم هاي ملي راه پيدا كنند. به همين خاطر هم در مسابقاتي كه فدراسيون ها برگزار مي كنند شركت مي كنيم كه از دل اين رقابت ها بچه هاي بسيجي با نشان دادن توانايي هايشان به تيم ملي راه پيدا مي كنند.

مسئول تربيت بدني سپاه روح الله گفت: در همين رابطه در سال هاي اخير چندين ورزشكار بسيجي استان به تيم هاي ملي مختلف راه پيدا كرده اند. به عنوان نمونه در رشته تيراندازي و مسابقات بين المللي كه در رده نوجوانان و جوانان در ايران برگزار شد، ورزشكاران بسيجي استان مركزي كه به تيم ملي راه يافته بودند توانستند 5 مدال كسب كنند.

 كريمي با بيان اينكه در ورزش تنها به جنبه قهرمان پروري و كسب مدال فكر نمي كنيم، افزود: تربيت ورزشكار معتقد و با اخلاق هدف اصلي مان است. در اين زمينه در استان مركزي فعاليت هاي خوبي داشته ايم و حلقه هاي صالحين حوزه ورزش استان جزو برترين حلقه ها هستند.

وي در ادامه درباره برنامه هاي آموزشي در سال جاري اظهار داشت: برگزاري دوره هاي مديريت اماكن ورزشي يكي از كارهاي بزرگ ما در سال 94 است و همچنين با توجه با جابجايي مديريت ها در سطح حوزه ها و پايگاه ها و نواحي دوره هاي برگزاري دوره هاي مديريت ورزشي از ديگر برنامه هاي سپاه روح الله در حوزه آموزش است.

مسئول تربيت بدني سپاه روح الله درباره زيرساخت هاي ورزشي موجود در استان گفت: از 68 پروژه ساخت سالن هاي 9 دي و صالحين، حدود 30 سالن آماده بهره برداري است و امسال افتتاح مي شود تا هم بسيجيان و هم عموم مردم از آن استفاده كنند. علاوه بر اين به دنبال ساخت دهكده مقاومت كه سالن هاي ورزشي و مجموعه هاي فرهنگي را در برمي گيرد نيز هستيم كه مي تواند سهم زيادي در فعاليت هاي ورزشي و فرهنگي در اراك داشته باشد.

كريمي در پايان با اشاره به تعامل خوبي كه بين بسيج و متوليان ورزش استان مانند اداره كل ورزش و جوانان استان برقرار است، افزود: ارتباط خوبي با اداره كل ورزش و جوانان و اداره كل آموزش وپرورش و همچنين هيئت هاي ورزشي داريم و برنامه هاي مشتركي را با همكاري يكديگر اجرايي كرده ايم.

ارسال نظرات