مهندس بذرپاش در همایش "به غرب باج نمی دهیم":

مسبب تشدید تحریمها فتنه 88 بود/ اشتباهات راهبردی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

کد خبر: ۸۵۲۸۶۰۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مهرداد بذرپاش در همایش مردمی "به غرب باج نمی‌دهیم" که سه شنبه شب با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در شهرستان کرج برگزار شد با اشاره به اینکه از سال ۸۲ مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 آغاز شد گفت: تحریم ایران از زمان دکتر مصدق آغاز و تاکنون سه نسل تحریم علیه ایران اعمال شده است.

وی با عنوان اینکه در سال 82 تعداد ماشین های سانتریفیوژ به اندازه انگشتان یک دست هم نبود افزود:‌ در آن سال به تعداد انگشتان دست سانتریفیوژ نداشتیم و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر و انهدام دو برج دوقلو در آمریکا فضای حاکم بر پرونده هسته ای ایران غیرعادی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: اگر امروز شما در تمام جهان یک مقایسه‌ای را انجام دهید به این نتیجه می‌رسید که دستگاه‌های سانتریفیوژ جزو مهم‌ترین کالاهایی است که توسط غربی‌ها در لیست تحریم قرار دارد.

بذرپاش تاکید کرد: جوانان ایران از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن طی یک دوره سه ساله محدود توانستند تعداد سانتریفیوژهای ایران را از یک عدد ناچیز به 11 هزار و بعد 19 هزار سانتریفیوژ افزایش دهند در حالیکه چگونه در اوج تحریم‌ها و نظارت‌ها ما می‌توانیم 19 هزار سانتریفیوژ خریداری کرده و یا خودمان در داخل تولید کنیم اما برای واردات یک داروی ساده ناتوان شده ایم.

بذرپاش با بیان اینکه از سال 84 تا 87 به نوعی اوج یافتن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بود گفت: باید فرایند سال‌های اخیر را به درستی بررسی کنیم ما در حالی که در سال 87 چرخه دانش هسته‌ای را تکمیل کرده و به غنی‌سازی اورانیوم تا 20 درصد رسیده بودیم در آن تاریخ خاویر سولانا از طرف کشورهای غربی طرحی را برای ما آورد که مورد قبول ایران قرار گرفت.

این نماینده مجلس عنوان کرد: سولانا قرار بود برای تدوین جزئیات دوباره به ایران سفر کند اما دیگر هیچگاه با ما وارد مذاکره نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در شرایطی که غربی‌ها آماده مذاکره و توافق با ایران بودند، فصلی نوین در تاریخ ایران با فتنه‌ای بزرگ که عده‌ای به کشور تحمیل کردند گشوده شد و  این شرایط از سال 88 و با برگزاری انتخاب ریاست جمهوری آغاز و تا مدتی ادامه یافت و رویکرد غربی‌ها بلافاصله تغییر کرد.

وی ادامه داد: دو هفته بعد از انتخابات اوباما نخستین واکنش را نشان داد و گفت دولت ایران مشروعیت ندارد و دیگر با آن مذاکره نمی‌کنیم و متاسفانه در آن مقطع عده‌‌ای از ایران به خارج از کشور سفر کرده و مدام به سناتورهای آمریکایی می‌گفتند ایران را تحریم کنید.
 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه غربی‌ها هم وارد فاز جدیدی از تحریم‌ها علیه ما شدند، بیان داشت: وزیر دفاع آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتند تا مردم ایران در خیابان‌ها هستند باید تحریم‌های سنگینی را اعمال کنیم تا حکومت ایران در برابر جنبش سبز سر تعظیم فرود آورد.

وی از قطعنامه ۱۹۲۹ به عنوان مادر تحریم ها علیه ایران یاد کرد و بیان داشت: بعد از قطعنامه 1929 فشار بیشتری بر ما وارد کردند به طوری که عده‌‌ای به کشور خیانت کرده و  اطلاعات حساس هسته‌ای را به غربی‌ها فروختند و همچنین شرکت هایی را که مصطفی احمدی روشن ها به آن رفت و آمد می کردند، لو دادند.

وی ادامه داد:‌ این عده کار را به جایی رساندند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر و نام 10 دانشمند هسته‌ای را بیان کرد که میان آن 10 نفر تاکنون 4 نفر از جمله شهید مصطفی احمدی‌روشن ترور شده و به شهادت رسیدند.

اشتباهات راهبردی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ آمریکا حاضر نیست در مذاکرات از کلمه لغو استفاده کند و مدام روی کلمه تعلیق اصرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات ژنو  پنج خطای راهبردی داشتند عنوان کرد : خطای اول اینکه هول شدند و بنا را به ارائه گزارش ۱۰۰ روزه قرار دادند و به دشمن پیام دادند که ما وامانده‌ایم و همین مسئله باعث شد که دشمن دچار خطای محاسباتی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دومین خطا سیاه نمایی و اعلام خزانه خالی توسط مقامات کشور دانست.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات تعادل را رعایت نکردند گفت: نبود تعادل میان داده ها و ستاده ها در مذاکرات ژنو سومین خطای تیم مذاکره کننده هسته ای بود.

بذرپاش ادامه داد: چهارمین خطای تیم مذاکره کننده هسته ای این بود که خطوط قرمز را تنظیم نکردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از خطاهای راهبردی راندن منتقدان با الفاظ زشت بود گفت: نادیده گرفتن ظرفیت‌های مهم داخلی از جمله مجلس شورای اسلامی، منتقدان دلسوز و نیروهای مؤمن ولایی را با الفاظی زشت خطاب قرار داده و تحقیر کردند و در نتیجه این پنج خطای راهبردی تنظیم یک صفحه توافق پر از غلط در لوزان بود.

وی با تاکید بر هوشیاری مردم و تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: مردم و تیم مذاکره‌کننده باید هوشیار باشند آمریکایی‌ها نقشه‌های دیگری برای ما طراحی کرده و در حال حاضر مذاکرات هسته‌ای تنها ظاهر قضیه است و اهداف پشت پرده اهمیت بیشتری دارد.

بذرپاش به نقشه های آمریکا علیه ایران اشاره و اظهارداشت: در پشت پرده مذاکرات هسته‌ای آمریکایی‌ها چند نقشه برای ما طراحی کرده‌اند که نقشه شماره یک در وین 3 اجرا شد و در آن تاریخ و در حین مذاکرات ایران با 1+5 با پیدا شدن سر و کله قطر و عربستان در حاشیه مذاکرات و ملاقات و گفت‌وگوهای مفصل با جان‌کری، بلافاصله قیمت نفت از حدود 100 دلار به 47 دلار کاهش یافت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و چین بزرگترین مصرف کنندگان انرژی و نفت در دنیا هستند بنابراین با پایین آمدن قیمت نفت این دو کشور سود زیادی کردند و بیشترین ضرر برای ایران رقم خورد که اگر همین امروز تحریم‌ها را بردارند و ما فروش نفت خود را به شرایط عادی دو برابر امروز برسانیم باز هم حتی یک دلار درآمد نفتی کشور بیشتر نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان دولت فعلی گفت: جالب اینجاست که هرگاه شما سرکار می‌آیید قیمت نفت به نصف و حتی یک دهم کاهش می‌یابد ولی وقتی کنار می‌روید قیمت نفت به بالای 100 دلار می‌رسد اگر این اتفاق در زمان دکتر جلیلی می‌افتاد معلوم نیست چه اتهاماتی به تیم مذاکره‌کننده می‌زدید.

وی نقشه دیگر آمریکایی‌ها علیه منافع ایران را مربوط به PMD و به عبارتی نظارت بر فعالیت‌های نظامی ایران دانست و افزود: من به صراحت اعلام می کنم حتی 10 درصد بندهای مربوط به نظارت در توافقات لوزان برای پرونده هسته‌ای نیست چرا که با این شرایط فعالیت‌های هسته‌ای ما عملاً پلمب شده است و آمریکا و متحدانش در بازدید از تاسیسات هسته ای، به دنبال دست یافتن به تکنولوژی ایران در مورد تجهیزات موشکی هستند.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت: نقشه بعدی آمریکایی‌ها استفاده از گروه‌های تروریستی و ناامن کردن منطقه بود به طوری که امروز داعش با هدایت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و کارگری عربستان به دنبال تهدید نظامی ایران است و می‌خواهند درگیری را به مرزهای ایران برسانند.

وی با عنوان اینکه دشمنان ما در صدد تاثیرگذاری در روند مذاکرات هسته ای گفت: دشمنان ما از جمله آمریکا با تحمیل فشارهای اقتصادی و توسعه گروه های تروریستی در مرزهای شرقی و غربی کشور درصدد هستند که در روند مذاکرات هسته ای تاثیرگذاری کنند و حتی باید بگویم وحشی گری عربستان در منطقه اتفاقی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گروههای تروریستی در مرزهای غربی و شرقی توسط آمریکا مدیریت می شوند و اگر ایران در سوریه کوتاه می آمد داعش بغداد را می گرفت و به حرم اهل بیت(ع) بی احترامی می کرد و به طور قطع تهدیدهای نظامی تاکنون به مرزهای ما کشیده می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش فتنه سال ۸۸ را دعوای میان احمدی نژاد و موسوی ندانست و اعلام کرد: پس از انتخابات ۸۸
فصلی نوین در تاریخ ایران با فتنه‌ای بزرگ که عده‌ای به کشور تحمیل کردند گشوده شد و باعث اتفاقات زیادی شد.

وی افزود: در این سال عده ای به خیابان ها ریختند و دشمنان از این فرصت استفاده کردند و نقشه فشارهای اقتصادی را طرح کردند و دشمنان به خیال خام خود می خواستند با تحریک عده ای از مردم به ریختن در خیابان ها و ایجاد هرج مرج حکومت را وادار به تعظیم در برابر جنبش سبز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها