آیت الله علم الهدی:

دانشگاه باید یک محیط پویای علمی باشد نه محیطی برای رقابت سیاسی

عضور مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشگاه محیط علم و فکر است گفت: محیط دانشگاه نباید صحنه ایجاد مظاهر اجتماعی غیرمقدسات شود.
کد خبر: ۸۵۲۸۶۷۰
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی عصر امروز در همایش گرامیداشت شهید چمران و سالروز بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بسیاری از جریانات تهاجمی در دانشگاه برای افرادی که بیرون از دانشگاه این مسائل را رصد می کنند بسیار وحشت زا است اما شاید برای افرادی که در داخل دانشگاه فعالیت می کنند این مسائل به این میزان وحشت زا نباشد.

وی حضور اساتید بسیجی را در دانشگاه ضروری عنوان کرد و افزود: امروز با توچه به تهاجم فرهنگی دشمن، ما نیازمند یک استاد بسیجی به غیرتمندی استاد شهید چمران هستیم چرا که
در این تهاجم دشمن درصدد است مبانی و منویات امام راحل را زیر سوال ببرد.

وی خطاب به اساتید بسیجی تاکید کرد: شما بعنوان یک مرزبان فکری از هر گونه تصرف دشمن به اندیشه پاک جوانان کشور باید حفاظت کنید چرا که شما در برابر دانشجویان مسئول هستید.

وی با بیان اینکه دانشگاه پایگاه اجتماعی شخصی نیست بلکه مکان تضارب اندیشه ها و افکار است، افزود: محیط دانشگاه محیط علم و فکر است و باید پویایی در این محیط علمی حفظ شود و نباید به یک محیط رقابتی سیاسی تبدیل گردد.

آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کرد: آزادی در محیط دانشگاه تفسیر خود را دارد فضای دانشگاه نباید صحنه ایجاد مظاهر اجتماعی غیرمقدسات شود.

وی در پایان اشاره داشت: ما در دانشگاه در فضایی قرار می گیریم که دشمن قبل از اینکه بخواهد جامعه هدف را سوژه عملیات روانی خود قرار دهد خود ما را هدف عملیات روانی قرار می دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار