خبرهای داغ:
اطلاعیه

برخورد قانونی با روزه خواری و بدحجابی در ماه مبارک رمضان

در اطلاعیه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی آمده است: نظر به اینکه روزه‌خواری و بدحجابی به موجب ماده 638 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، جرم محسوب می‌گردد، لذا با متخلفین امر برخورد شدید قانونی صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۵۲۸۷۸۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اطلاعیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ـ فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان به شرح زير است:

بسمه تعالی

با عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، به استحضار مردم شریف استان خراسان جنوبی می‌رساند:

به منظور حفظ تکریم شعائر اسلامی و فراهم نمودن فضای معنوی و محیطی آکنده از عطر دل انگیز ایمان در این ماه عزیز ، ضرورت دارد اقدامات زیر مورد توجه قرار گیرد:

1.از آنجا که فریضه امر به معروف و نهی از منکر ناظر به پاسداشت شعائر اسلامی و ضامن حفظ ارزش‌ها، سلامت و امنیت جامعه و موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، بر این اساس تذکر زبانی وظیفه شرعی و عمومی در جهت حفظ و گسترش ارزش‌ها و پیشگیری از آسیبها ناهنجاری ها و جرایم، از جمله روزه خواری تلقی می شود. لذا از عموم شهروندان محترم تقاضا می شود ضمن رعایت شئونات این ماه پر خیر و برکت با انجام وظیفه تذکر زبانی و تواصی به حق در حفظ ارزشها و گسترش آن در پیشگیری از منکرات، از جمله روزه خواری سهیم باشند.

2. رعایت عفاف یکی از عوامل موثر در خودسازی، عبودیت و تقرب به خداست و بد پوششی و هنجار شکنی معارض با فرهنگ اسلامی و موجب فرو ریختن حصار امنیتی و طمع شیطان است. از عموم شهروندان محترم انتظار دارد ضمن رعایت موازین عفاف و حجاب با انجام تذکر لسانی و تواصی به حق از بروز و ظهور بد پوششی‌های هنجار شکن موثر باشند.

3. رعایت شئونات اسلامی در کلیه اماکن عمومی الزامی است از مدیران، متصدیان و مراجعین محترم انتظار می‌رود در این امر اقدام لازم را معمول دارند.

4. نظر واحدهای محترم صنفی، آشپزخانه‌ها، کلیه مراکز پذیرایی اعم از درون شهری و برون شهری مستقر در داخل مراکز اقامتی بین راهی و مستقر در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری را به دستورالعمل‌های صادره از مبادی ذیربط(اتحادیه، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره نظارت بر اماکن عمومی) جلب می‌کند.

5. نظر به اینکه روزه‌خواری و بدحجابی به موجب ماده 638 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، جرم محسوب می‌گردد، لذا با متخلفین امر برخورد شدید قانونی صورت خواهد پذیرفت.

6. برابر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هرنوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می‌گردد. در مورد اشخاص حقوقی ، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار ، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییر محل خدمت، تنزیل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات ، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند(پ) ماده(20) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

از عموم هم استانی‌های عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده عدم رعایت موارد فوق، مراتب را به شماره تلفن 110 اطلاع دهند.

در خاتمه از خداوند متعال مسئلت داریم عموم شهروندان عزیز را در اقامه شعائر اسلامی و ایجاد جامعه نمونه اسلامی جهانی موفق و موید بدارد.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته

ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر ـ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ـ فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی

ارسال نظرات
پر بیننده ها