خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

جهادگران، فرزندان بصیر امام و سفیران کار و تلاش اند

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از اعزام 50 گروه جهادی دانشجویی تابستان امسال به مناطق محروم استان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی فرزندان بصیر امام و سفیران کار و تلاش هستند.
کد خبر: ۸۵۲۸۸۱۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، هدف اردوهای جهادی دانشجویی را بهره بردن از اوقات فراغت، شکوفایی استعدادها و خدمت به مناطق محروم دانست و اظهار داشت: دانشجویان مدیران آینده نظام هستند و با حضور در اردوهای جهادی مدیریت کوچک را تجربه و با کمبود امکانات رفاهی در مناطق محروم آشنا می شوند و این محرومیت ها را فراموش نخواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار شعاری برای گروه‌های جهادی درنظر گرفته شده است، گفت: گروه‌های جهادی فرزندان بصیر امام و سفیران کار و تلاش هستند.

قاسمی افزود: اردوهای جهادی هم برای مردم مناطق محروم و هم برای دانشجویان یک کار خوب و ماندگار است که می توانند در طول 12 تا 15 روزی که در مناطق حضور دارند؛ برای تقویت روحیه خودباوری، کار، تلاش و کسب تجربه کنند.

وی عنوان کرد: 900 نفر از جهادگران در قالب 50 گروه در سه بازه زمانی، تابستان سال جاری به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

قاسمی با بیان اینکه امسال در ماه رمضان 14 گروه جهادی به روستاهای سربیشه، بخش مرکزی بیرجند، درمیان، فردوس و قاین اعزام می‌شوند، ادامه داد: 36 گروه جهادی دیگر در مرداد و شهریور ماه اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی یادآور شد: عرصه های فعالیت گروه‌های جهادی شامل عمرانی، فرهنگی، پژوهشی، بهداشتی و مطالبه‌گری است.


امروز اولین گروه جهادی از دانشکده سپیده کاشانی اعزام می شوند

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشجویان در تابستان امسال طی سه مرحله خواهد بود، عنوان کرد: امروز 27 خرداد ماه اولین گروه جهادی از دانشکده سپیده کاشانی به مناطق محروم اعزام می شوند.

قاسمی با بیان اینکه بسیج دانشجویی مانند سایر اقشار بسیج در اجرای طرح هجرت نقش دارد، افزود: وضعیت بسیج دانشجویی برای اعزام گروه‌های جهادی نسبت به سایر اقشار بسیج بهتر است.


اعزام 62 گروه جهادی دانشجویی در سال گذشته به مناطق محروم استان

وی گفت: سال گذشته یک‌هزار و 100 نفر در قالب 62 گروه جهادی دانشجویی در سطح استان به روستاها و مناطق محروم اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم دارای برکات فراوانی است، افزود : منسجم ساختن، ایجاد انگیزه و زنده نگه داشتن آن در مناطق محروم بخصوص در بین جوانان، احیای روحیه امید و تلاش و ایجاد انگیزه در بین روستاییان به ویژه روستاییان جوان، پرورش مدیران بصیر، کارآمد و مؤمن، مطالبه‌گری مسائل و مشکلات روستاییان از مسؤلان از جمله این برکات است.

وی ادامه داد: امسال بیشترین دانشجویانی که از استان به مناطق محروم در قالب گروه‌های جهادی اعزام می‌شوند از دانشگاه های دولتی بیرجند، پیام نور مرکز استان و مراکز تربیت معلم پردیس شهید باهنر و امام سجاد(ع) است.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه‌ها هر ساله برای امر اعزام گروه‌های جهادی به بسیج دانشجویی کمک‌های مالی و سازمانی می‌دهند، گفت: امید است این قول‌ها امسال محقق شود.

وی از برگزاری تور خبری به مناطق طرح هجرت دانشجویی خبر داد و افزود: این تور خبری امسال برای آشنایی خبرنگاران و تهیه اخبار انجام می‌گیرد.

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که در کنار خدمت‌رسانی به مردم در اردوهای جهادی دانشجویان در نظر گرفته می‌شود؛ خودسازی دانشجویان با شرکت در حلقه‌های صالحین است، خاطرنشان کرد: امسال مهمترین مباحث حلقه‌های صالحین دانشجویی در طرح هجرت آموزش سبک و سیره امام خمینی(ره) با توجه به تحریف‌های سلیقه‌ای که انجام می‌شود است.


شرکت 120 دانشجو در طرح ولایت

وی برگزاری اردوی طرح ولایت را یکی دیگر از فعالیت های مهم و تاثیرگذار بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: از بین 700 نفر دانشجوی ثبت نام کننده 120 نفر انتخاب می‌شوند و در این دوره شرکت می کنند که اساتید دوره از قم و تهران هستند و مباحث اعتقادی، بصیرتی و سیاسی مطرح می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه دوره طرح ولایت 15 روزه است، اظهار داشت: دانشجویان بعد از گذراندن دوره به عنوان سرگروه‌های حلقه‌های صالحین در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار