هم اندیشی برای حمایت بسیج سازندگی از مددجویان زندانهای استان

دیدار مدیر کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری و مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برای حمایت مادی و معنوی از مددجویان و خانواده های بی بضاعت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۹۸۶
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ "سید عبدالرحمن توفیقیان"، مدیرکل زندانهای استان در راستای تعامل، همکاری و ارتقاء حمایت های مادی و معنوی از مددجویان و خانواده های بی بضاعت آنان با "سرهنگ پاسدار حسینعلی شریفی"، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم، به برنامه‌های بسیج سازندگی در یک سال گذشته در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: در سال قبل عمده اقدامات بسیج سازندگی در حوزه های عمرانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، پزشکی و سایر حوزه ها بوده است.

وی ضمن اشاره به حضور بسیجیان در تمام عرصه‌ها و رفع محرومیت‌زدایی؛ از ساخت مسجد، خانه عالم، گلزار شهدا، خانه بهداشت و ساخت و تعمیر منازل مسکونی ویژه محرومین خبر داد و افزود: یکی از اقداماتی که به طور ویژه در دستور کار ما قرار دارد، رسیدگی به وضعیت خانواده های بی بضاعت و محروم زندانیان است که امیدواریم با همکاری با اداره کل زندانهای استان و به ویژه مرکز مراقبت بعد از خروج در معرفی و حمایت زندانیان و خانواده های بی بضاعت آنان گام های مهمی برداریم.

" شریفی"، با بیان اینکه این نهاد با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و روحیه بسیج گونه گروه های جهادی، پروژه‌های عمرانی را در دورترین مناطق به اجرا گذاشته است، تصریح کرد: رویکرد بسیج سازگی رفع محرومیت ها و برداشتن چهره محرومیت از استان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در تعامل و همکاری با اداره کل زندانهای استان، کمک در بازگشت سعادتمندانه مددجویان به اجتماع با اعطای وام های خوب اشتغال است که می توان در زمینه اشتغالزایی مددجویان آزاد شده از زندان با اعطای وام های اشتغالزایی تحت عنواین پرورش ماهی، پرورش قارچ، پرورش انواع ماکیان، تولید صنایع دستی، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، کارگاه شیرینی پزی و طرح های اقتصاد مقاومتی از 70 تا 300میلیون ریال نیز استفاده کرد.

"سید عبدالرحمن توفیقیان"، مدیرکل زندانهای استان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به مسئولین بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان، کار و تلاش با محوریت جهاد فی سبیل الله را از محوری ترین ارزش های جامعه اسلامی دانست.

وی افزود: خانواده های زندانیان جزء محروم ترین افراد جامعه به حساب می آیند، چرا که بسیاری از افراد محروم و بی بضاعت توسط اطرافیان مورد حمایت قرار می گیرند، لیکن خانواده های زندانیان، متأسفانه از جانب اطرافیان و جامعه طرد شده و مورد بی مهری واقع می شوند که این خود می طلبد که با نگاه ویژه ای به این خانواده ها توجه نمود.

مدیرکل زندانهای استان اظهار داشت: اگر شرایط خوبی را برای بازگشت مددجویان از زندان فراهم کرده و با اشتغالزایی مناسب بتوانیم برای وی و خانواده اش زمینه ایجاد کسب و کار و درآمد را فراهم نماییم مطمئناً دیگر دچار بزه و خطا نشده و بازگشت مجدد به زندان به صفر خواهد رسید.

وی افزود: از آنجائی که خانواده زندانی هیچ گونه خطایی را مرتکب نشده و خود فرد است که با بزه صورت گرفته شده در زندان تحمل حبس می کند، بسیاری از خانواده های زندانیان از لحاظ معیشتی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند که با بررسی وضعیت زندگی تعدادی از آنها به این نتیجه رسیده ایم که حتی یک سرپناه برای اسکان نداشته که می طلبد با همکاری نیروهای بسیجی و با هدف رسیدگی به محرومان در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی آنان قدم برداشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام استان در پایان این دیدار ضمن اعلام آمادگی این نهاد انقلابی در رسیدگی به وضعیت مددجویان و خانوادهای بی بضاعت و محروم آنان از برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف در راستای ایجاد حرفه و شغل مناسب نیز قول مساعد داد تا ان شاا... بتوان ضمن آموزش تأثیرگذار برای مددجویان و خانواده های آنان را فراهم نمود و شغلی مناسب را برای آنان فراهم نمود.

گفتنی است: در این دیدار "سرهنگ علی براتی"، معاون سازمان بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان، "پیمان خلفیان" مسئول اشتغال و حرفه آموزی، "جانعلی یوسفی" مسئول مرکز مراقبت بعد از خروج و "مهدی چهل گردی" مسئول روابط عمومی اداره کل زندانهای استان نیز حضور داشتند که به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

ارسال نظرات