خبرهای داغ:
مسئول مرکز رشد شهید طهرانی مقدم بسیج علمی شاهرود خبر داد؛
مسئول مرکز رشد شهید طهرانی مقدم بسیج علمی شاهرود گفت: به منظور حضور اثربخش و سازمان یافته فرهیختگان، نخبگان، خبرگان و دانش آموختگان بسیجی در شناسایی و حل مسائل و مشکلات با تأکید بر منابع و ظرفیت ها، خانه نخبگان در شاهرود تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۸۳
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
بابک مخبریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج شاهرود اظهار داشت: منابع انسانی توانمند در فکر و عمل در هر جامعه مهمترین عامل بالندگی و پویایی آن جامعه است از این رو به منظور حضور اثربخش و سازمان یافته فرهیختگان، نخبگان، خبرگان و دانش آموختگان بسیجی در شناسایی و حل مسائل و مشکلات با تأکید بر منابع و ظرفیت های خانه نخبگان تشکیل می شود.

خاطر نشان کرد: خانه نخبگان علمی بسیج به عنوان کانونی علمی است که سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف مورد نیاز در سطح شهرستان را دنبال می کند؛ تا از طریق با استفاده از حضور و مشارکت فعال نخبگان، خبرگان، فرهیختگان و دانش آموختگان بسیجی به توسعه و شکوفایی شهرستان پیش از پیش کمک کند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل خانه نخبگان بسیج تصریح کرد: کمک به جذب، سازماندهی و تأثیرگزاری ظرفیت نخبگی و دانشی شهرستان در راستای توسعه و شکوفایی و شناخت موانع پیشرفت شهرستان و ایجاد اتاق فکر در راستای کمک رسانی علمی و فکری به تمامی نهادها و دستگاههای اجرایی در شهرستان است.

دبیر کارگروه علمی پژوهشی مجمع بسیج شاهرود بیان کرد: کمک به هم افزایی ظرفیت های دستگاه های دولتی، نهادها، مراکز خصوصی و تشکل های مردم نهاد در راستای توسعه و شکوفایی شهرستان متناسب با سند چشم انداز نظام و همکاری در تدوین سند آمایش سرزمینی شهرستان با تاکید بر ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار از جمله اهداف است.

وی عنوان کرد: بررسی کارشناسی فرصت ها و تهدیدات توسعه و پیشرفت در شهرستان،کمک به مقامات اجرائی از طریق بررسی راهکارهای کارشناسی در مسایل و مشکلات و ارائه به مبادی ذیربط و کمک به رصد وضعیت شهرستان در عرصه های مختلف علمی، فناوری، هنری و متناسب با نقشه جامع علمی کشور از برنامه های خانه نخبگان بسیج است.

مسئول مرکز رشد شهید طهرانی مقدم بسیج علمی سپاه شاهرود گفت: مطالبه گری(نقد عالمانه) از نهادها و دستگاه ها در اجرای تکالیف قانونی، ایجاد بانک اطلاعاتی موضوعات، ظرفیت ها و فرصت ها در شهرستان، شبکه سازی نخبگان، خبرگان، صاحب نظران و دانش آموختگان شهرستان در قالب کارگروه های تخصصی متناسب با مسائل و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و حرکت جهادی در حل مسایل شهرستان از اهداف این خانه است.

وی بیان کرد: خانه نخبگان علمی بسیج مجموعه ای وابسته به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری است و اعضای آن تمامی نخبگان، خبرگان، صاحب نظران و دانش آموختگان بسیجی را شامل می شود.

مخبریان با اشاره به تشکیل نخستین جلسه خانه نخبگان بسیج شاهرود گفت: این جلسه در راستای طرح ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور صاحب نظران و اندشمندان و نخبگان بسیجی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها