خبرهای داغ:

دومین جشنواره قرآنی «شکر و شادی» در سمنان برگزار می شود

مسئول جامعه القرآن واحد خردسالان سمنان گفت: دومین جشنواره قرآنی «شکر و شادی»به‌مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی بین کودکان و نوجوانان برگزار می‏ شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۹۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
عارفه عمادالدین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان با بیان اینکه دومین جشنواره قرآنی «شکر و شادی» ب ه‌مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‏ شود، اظهار داشت: استان سمنان سال گذشته  جشنواره قرآنی ویژه خردسالان و نوجوانان برای نخستین بار در کشور برگزار کرد.

وی انس با قرآن و  ترویج فرهنگ قرآنی بین کودکان و نوجوانان را هدف اصلی جشنواره قرآنی عنوان کرد و افزود: جشنواره «شکر و شادی» از نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا آخرین روز این ماه مبارک ادامه دارد.

مسئول جامعه القرآن واحد خردسالان سمنان، با بیان اینکه در این جشنواره 30برنامه اجرا می‏ شود، گفت: برنامه‏ های این جشنواره توسط نوآموزان و قرآن آموزان جامعه القرآن سمنان بر اساس گروه ‏های سنی در روزهای مشخص اجرا می‏ شود.

عمادالدین با اشاره به اینکه اجراکنندگان این برنامه‏ ها از گروه سنی 3 تا12 سال هستند که این گروه سنی 99درصد جامعه القرآن را تشکیل می‏ دهند، خاطرنشان کرد: در این جشنواره قرآن آموزان زحمات و استعداد خود را بروز می ‏دهند و توانمندیشان را محک می ‏زنند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی، بازی، مسابقه و اهدای جوایز ارزنده از دیگر برنامه‌های این جشنواره است، بیان کرد: جزء خوانی توسط قرآن آموزان جامعه القرآن سمنان-اجرای ورزش و نرمش توسط تن پوش عروسکی- آموزش شعر و داستان قرآنی توسط مبلغ دینی از برنامه‏ های این جشنواره است.

 مسئول جامعه القرآن واحد خردسالان سمنان، ماه رمضان را ماه ضیافت الهی دانست و افزود:  ماه رمضان بستری مناسب برای افزایش مشارکت نوجوانان در برنامه های جز خوانی و بروز توانمندی هایشان است.

عمادالدین با بیان اینکه این موسسه 900 قرآن آموز خردسال و نوجوان را تحت پوشش دارد، گفت: دختران و پسران در گروه ‏های سنی 3 تا 12 سال در جامعه قرآن سمنان قرآن را فرا می‏ گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سمنان دارای 6 شعبه جامعه القرآن واحد خردسال است، تصریح کرد: خردسالان و نوجوانان در این شبعات روخوانی قرآن، حفظ قرآن و... را یاد می‏ گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها