خبرهای داغ:
مسئول دارالقرآن بسیج خراسان جنوبی از اجرای مسابقات قرآنی بسیج در سال جاری خبر داد و گفت: مسابقات قرآن بسیج برای تمام مقاطع سنی در 5 سطح پایگاه، حوزه، ناحیه، استان و در سطح کشوری برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۱۰۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

محمد فاطمی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برنامه های قرآنی متنوعی در طول سال جاری توسط دارالقرآن بسیج در پایگاه های مقاومت بسیج خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی افزود: نهضت صحیح خوانی قرآن کریم، انتصاب مدیران قرآن، طرح قرآنی 1449 (حفظ و مفاهیم سوره یس)، کلاسهای تخصصی قرائت قرآن کریم و مسابقات قرآنی عناوین برنامه های دارالقرآن بسیج در پایگاه های مقاومت بسیج استان است.

مسئول دارالقرآن بسیج استان به نهضت صحیح خوانی قرآن کریم در سطح کلیه پایگاه های مقاومت بسیج در شش ماهه دوم سال 94 اشاره و عنوان کرد: مقدمات این طرح بزرگ و آموزش های لازم برای سرگروه های محترم صالحین در شش ماهه اول برنامه ریزی شده و از ابتدای مهرماه 94 ، طرح صحیح خوانی قرآن کریم در کلیه حلقه های صالحین پایگاه های مقاومت بسیج استان اجرا می شود.

وی انتصاب مدیران قرآن در کلیه پایگاه های مقاومت بسیج را از دیگر اهداف دارالقرآن بسیج دانست و خاطرنشان کرد: یک نفر از افراد فعال در عرصه های قرآنی به انتخاب فرماندهان پایگاه ها به عنوان مدیر قرآنی پایگاه ها و یکی از اعضای شورای پایگاه معرفی می شود که وظیفه اجرای ماموریت های پایگاه مقاومت در عرصه های قرآنی و هدایت و مدیریت هسته های قرآنی و همچنین اجرای طرح صحیح خوانی قرآن کریم در پایگاه را به عهده می گیرد.

ثبت نام در طرح قرآنی(حفظ و مفاهیم سوره یس) از اول تیر در پایگاه های بسیج

فاطمی نسب برنامه دیگر دارالقرآن بسیج را طرح قرآنی 1449 (حفظ و مفاهیم سوره یس) برشمرد و افزود: این طرح قرآنی هماهنگ با سایر نهادهای قرآنی کشور در حلقه های صالحین و پایگاه های مقاومت بسیج اجرا می شود و افراد علاقه مند می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این طرح قرآنی از اول تیر ماه سال جاری به پایگاه های مقاومت بسیج مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: افراد برتر شرکت کننده در طرح قرآنی( حفظ و مفاهیم سوره یس) به مسابقات قرآنی بسیج در سطح شهرستان راه می یابند.

مسئول دارالقرآن بسیج استان از اجرای مسابقات قرآنی بسیج در سال جاری خبر داد و گفت: مسابقات قرآن بسیج برای کودکان در رشته حفظ 1جزء و مقطع زیر 16 سال در رشته های حفظ 3جزء، 5جزء ، 10جزء، کل قرآن و رشته های قرائت تقلیدی و اذان تقلیدی برگزار می شود.

وی ادامه داد: برای مقطع بالای 16 سال در رشته های حفظ 20 جزء و حفظ کل و رشته های قرائت، ترتیل، مقاله نویسی و به صورت مشترک در رشته های تفسیر، حفظ و مفاهیم سوره یس در 5 سطح پایگاه ، حوزه، ناحیه ، استان و در سطح کشوری برگزار می شود.

فاطمی نسب زمانبندی اجرای مسابقات قرآنی بسیج را به شرح ذیل بیان کرد:

1- مسابقات پایگاهی : نیمه دوم ماه مبارک رمضان

2- مسابقات حوزه ای : از 3/6/94 الی 29/6/94

3- مسابقات ناحیه ای : از 31/6/94 الی 24/7/94

4- مسابقات استانی : هفته بسیج

5- مسابقات کشوری : 6/11/94 الی 9/11/94

وی برگزاری کلاس های تخصصی قرائت قرآن کریم را از دیگر برنامه های دارالقرآن بسیج در سال جاری عنوان و اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح کیفی تلاوت قاریان استان، کلاس تخصصی قرائت با حضور استاد حاج سعید طوسی قاری و داور بین المللی قرآن کریم به صورت ماهیانه برگزار می شود که در این جلسات حدود 40 نفر از فعالان و قاریان برتر استان شرکت دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها