سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشکذر:
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشکذر از مرمت و بازسازی آثار تاریخی شهرستان با اعتبار یک میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۱۴۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشکذر ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر آثار و ابنیه‌ی تاریخی شهرستان اشکذر از جمله مسجد حاج علی‌اکبر و آب‌انبار شهباد با همکاری شورای ابراهیم آباد، آب‌انبار خانم‌جان عزآباد، مسجد آب‌شور و مسجد جامع جمال آباد و قلعه تاریخی اشکذر و یخچال بندرآباد و مجموعه سلطان بندر آباد در حال مرمت است.

مرمت قلعه تاریخی اشکذر

سید محمدجعفر میرجلیلی با بیان این‌که برای مرمت این آثار بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده افزود: تا پایان تیرماه سال جاری عملیات مرمت به پایان می‌رسد.

وی هدف از بازسازی و مرمت این آثار تاریخی را جذب گردشگر، حفظ و احیا آن دانست و گفت: بعضی از آثار تاریخی شهرستان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد که از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می کنیم.


مرمت آثار تاریخی اشکذر

میرجلیلی، معماری خاص بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی به‌ویژه در منطقه خضرآباد، جایگاه شهرستان در صنعت گردشگری اسب و نزدیکی به مرکز استان را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد اشکذر در بخش گردشگری برشمرد.

وی با تأکید بر این‌که بخش عمده توجه در حوزه میراث فرهنگی به بخش گردشگری  اختصاص‌یافته است، اظهار داشت: یخچال خشتی و مجموعه سلطان محمود بندر آباد، مساجد شاخص خشت و گلی و آب‌انبارها ازجمله مهم‌ترین بناهایی است که به هم‌وطنان توصیه می‌شود از آن‌ها بازدید نمایند.

مرمت آثار تاریخی اشکذر

شایان‌ذکر است، بیش از هفت‌صد اثر تاریخی در شهرستان اشکذر وجود دارد که از این تعداد ۶۰ اثر به ثبت ملی رسیده  و ۲۰ اثر آماده‌ برای ثبت است.

ارسال نظرات