دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: افرادی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند از روزه‌خواری در ملاءعام خودداری کرده و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه‌ دارند.
کد خبر: ۸۵۲۹۲۵۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، رمضان را ماه ضیافت الهی، برکت و آمرزش و غفران الهی دانست و اظهار کرد: رمضان ماه نورانیت دل و صفای باطن و ماه نزول قرآن و گشوده شدن درهای رحمت الهی است.

وی تصریح کرد: رمضان ماه شادی و شعف مؤمنان، تزکیه نفس و زدودن زنگارها و غبارهای بر دل نشسته است، سروش غیب همه مومنان و صالحان را بر بهره‌مندی از این خوان پر نعمت الهی فرا می‌خواند و انوار قدسیه الهی دل مشتاقان را جلا می‌دهد و از نفحه ی خوش "عند ربهم یرزقون" روزی می‌دهد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان ضمن آرزوی توفیق بندگی، عبودیت و بهره‌مندی از فیوضات این ماه به ویژه شب‌های قدر برای مومنان، گفت: افرادی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند از روزه‌خواری در ملاءعام خودداری کرده و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه‌ دارند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده یادآور شد: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف کرده، بنابراین کسانی که عذری دارند از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاءعام خودداری کنند، مسافران نیز از صرف غذا در فضای بیرون از رستوران‌ها، کنار جاده‌ها و تفرجگاه‌ها پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان جوانمردی پیشه ‌کنید، حرمت‌شکنی نکرده و علنی روزه‌خواری نکنید.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان افزود: متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها و رستوران‌های بین راهی که مجوز ارائه سرویس را از مراجع مربوطه دریافت می‌کند باید با حفظ حریم‌ها و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود به مسافران ارائه خدمت کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده ادامه داد: سایر رستوران‌ها و مراکز ارائه خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

وی یکی از جهات معنوی این ماه مبارک را رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها عنوان کرد و گفت: بانوان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را رعایت کنند.

امام جمعه موقت رشت در پایان خاطرنشان کرد: روزه‌داران مطیع پروردگار با تحمل گرسنگی، تشنگی طاقت فرسا، پرهیز از هوای نفسانی صاحبان اراده و همت هستند

 

ارسال نظرات