خبرهای داغ:
دبیر کارگره تربیت و اخلاق مجمع بسیج شاهرود:
دبیر کارگره تربیت و اخلاق مجمع بسیج شهرستان شاهرود گفت: مسجد پایگاه مهم فرهنگی در جنگ نرم امروز است؛ بنابراین باید از این پایگاه مستحکم دینی به شایستگی بهره برداری کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۹۲۹۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در جلسه کارگروه تربیت و اخلاق مجمع بسیج شهرستان شاهرود که در مرکز رشد شهید طهرانی مقدم کانون بسیج جوانان شاهرود برگزار شد، با اشاره به پایگاه مهم مسجد در اسلام گفت: مسجد پایگاه مهم فرهنگی در جنگ نرم امروز است؛ بنابراین باید از این پایگاه مستحکم دینی به شایستگی بهره برداری کنیم.

وی افزود: مسجد باید محیط تربیت و تعلیم و پرورش استعدادهای نمازگزاران و به خصوص حضور نسل نوجوانان و جوان جامعه باشد و باید محیطی شاد و مرفح و جذاب در راستای دین باشد.

دبیر کارگره تربیت و اخلاق مجمع بسیج شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: مسجد پایگاه مهم اسلام از صدر تاکنون بوده و تمام فعالیت های جامعه اسلامی از مسجد سرچشمه می گیرد و دشمنان در تلاش هستند این پایگاه مهم را مورد خدشه و هجمه قرار دهند.

ضرورت استفاده از امکانات و تکنولوژی روز در مساجد

رئیس کارگروه تربیت و اخلاق مجمع بسیج شاهرود نیز با اشاره به اتخاذ سیاست های جدید در مساجد گفت: برای جذب جوان در مسجد باید عادت حضور در مساجد را بتوان با برنامه های مختلفی چون جلسات قرآن و برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی تغییر داد.

قیصری با تاکید بر استفاده از امکانات و تکونولوژی روز در مساجد بیان کرد: استفاده از این امکانات می تواند در جذب مخاطب بیشتر در مساجد تاثیرگذار باشدو مشارکت افراد ساکن محل برای رفه و رجوع و حل مشکلات خانوادگی و حقوقی در مسجد از اثرات مثبت مسجد است.

در این جلسه در خصوص نحوه رفتار و برخورد هیئت امنا مسجد و امامان جماعت با نوجوانان در مساجد که عامل مهم ارتباط و حضور در مسجد می باشد و اثرات تربیتی خاص خود را دارد و در خصوص تنوع برنامه های فرهنگی ورزشی معنوی و متنوع در مساجد طبق فرموده امام راحل و مقام معظم رهبری و تمیزی و پاکی مساجد و انتخاب مسجد نمونه برای برگزاری مراسمات شادی و ازدواج و ایجاد امکانات علمی و فرهنگی و حل مشکلتت خانوادگی و حقوئقی و مشاوره ای و علمی ساکنان محله بحث و مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها