امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا غلط می کند که بخواهد بر نحوه هزینه پولهای آزاد شده ایران نظارت کند.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۱۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در محل مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، با اشاره به بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا گفت: در همین مذاکرات هسته ای آمریکاییها زیاده خواهی می کنند و می گویند پولهایی را که به بهانه تحریم بلوکه کرده اند به شرطی آزاد می کنند که این پولها تحت نظارت آنها هزینه شوند و آنها بدانند که در کجا هزینه می شوند و با این حال به آنها می گوییم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شما غلط می کنید که در این کارها دخالت کنید.

وی افزود: به واسطه بی اعمادی که ملت ایران نسبت به آمریکا دارند طبیعی است که هرگز زیر بار توافق بد نروند؛ از این رو ملت ایران تنها توافقی را می پذیرند که در ان خطوط قرمز مورد نظر رهبر انقلاب رعایت شده باشد.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه توافقی که در آن به ملت ایران دهن کجی شده باشد را به هیچ وجه نمی پذیریم گفت: هم رهبری و هم مردم تیم مذاکره کننده کشورمان را فرزندان این کشور می دانند و معتقدند که آنها برای احقاق حقوق این ملت تلاش می کنند و عرق می ریزند؛ اما مساله ای که وجود دارد این است که این ملت نسبت به آمریکا بی اعتماد هستند و با این حال از تیم مذاکره کننده انتظار دارند که در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند و از طرفی برای حل مشکلات کشور به توانمندی های داخل تکیه کنند.

میرعمادی با اشاره به اینکه ملت ایران در طول این 37 فشارهای مختلفی اعم از تحریم و جنگ را تجربه و در واقع با  ایستادگی در برابر دشمن و تکیه بر توان داخلی تمام توطئه ها را خنثی کرده اند تصریح کرد: رهبری نیز در این سالها همواره بر نگاه به درون، خودباوری و باور به نصرت های الهی تاکید داشته اند و با این حال اگر به آنها عمل کنیم ایران پیشرفت می کند و قطعا دست استکبار جهانی از این کشور قطع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تشیع شهدای گمنام و غواص هشت سال دفاع مقدس در تهران اظهار کرد: پیام این شهدا برای ملت ایران این بود که برای ایستادگی در برابر دشمن باید بر توان داخلی خود تکیه کنیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تشیع شهدا حضور هوشمندانه و تشخیص مدارانه مردم در پاسداری از آرمانهای امام و شهیدان را به نمایش گذاشت گفت: تشیع شهدا جامعه را زنده و غبار غفلت را از جامعه زدود.

میرعمادی اضافه کرد: شهدا بار دیگر عزت، اخلاق و معنویت را در جامعه زنده کردند.

وی افزود: تشیع ان شهدا نشان داد که جامعه همواره نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است؛ چرا که این فرهنگ به جامعه اخللاق، معنویت و عزت می بخشد.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید اشاره کرد و ادامه داد: شهید چمران الگویی شایسته برای صاحبان فکر و اندیشه است.

میرعمادی بیان کرد: حضور به موقع اساتید در صحنه های مختلف بیانگر این است که آنها نیز به مانند شهید چمران پاسدار و حافظ انقلاب اسلامی هستند.

ضرورت بهره گیری از معنویت ماه مبارک رمضان، صرفه جویی در مصرف آب، محکومیت سالروز بمب گذاری در حرم امام رضا(ع) و گرامیداشت روز اطلاع رسانی و تبلیغ از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه خرم آباد بود.

ارسال نظرات