خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

ایستادگی تا پای جان پیام شهدای غواص برای همه ما بود/ مؤمنان قدرشناس فرصت پرفضیلت رمضان باشند

امام جمعه دامغان گفت: پیام شهدای غواص برای همه ما ایستادگی تا پای جان برای حفظ عزت و ایمان در برابر دشمنان و زیاده‌خواهان بود.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۶۹
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز باشکوه جمعه نخست ماه مبارک رمضان که با حضور پرشور و پرشمار مردم دیندار و روزه ‌دار شهرستان دامغان در محل مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: باید راه شهدا و یاد آنان مداوم در جامعه جاری و ساری باشد که این مهم جز با توجه عملی به پیام آنان و ادامه راه پر نورشان حاصل نمی‌شود.

امام جمعه دامغان با تقدیر از حضور زایدالوصف مردم در مراسم تشییع شهدای غواص و گمنام میهن، گفت: شهدای ما همگی در راه حفظ اسلام و اجرای امر ولایت به جبهه‌ها شتافتند و به شهادت رسیدند تا در عمل به ما بگویند که اطاعت و حمایت از ولی‌فقیه اطاعت از امام زمان(عج) است.

وی خاطر‌نشان کرد: شهدا هرگز به‌دنبال اسم و رسم و مقام و مادیات نبودند، بلکه طریق اطاعت از امر ولایت و حصول رضای حضرت حق را پیمودند و در این مسیر تا پای جان از مقاومت کردند تا اسلام ناب محمدی با تمام وجوه و جوانب خود تجلی یابد.

مومنان قدرشناس فرصت پرفضیلت رمضان باشند

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه ضیافت الهی و برشمردن برخی از عنایات خداوند در این ماه به مؤمنان روزه دار، اضافه کرد: انسانی که با کرامت خاص الهی آفریده شده و متآسفانه در غالب اوقات قدر وجودی خود را درک نمی‌کند، اکنون به میهمانی پرفضیلتی دعوت شده که می‌تواند توشه سعادت یک‌ساله و شاید یک عمر خود را با تحصیل تقوا در ماه خدا فراهم آورد.

وی با اشاره به ضرورت روزه دار بودن تمامی اعضا و جوارح آدمی در ایام ماه مبارک رمضان و قدرشناسی فرصت این ایام جهت جلب رضایت و قرب الهی تصریح کرد: هوشیار باشیم که گاه ساعت‌ها روزه‌داریم و از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کنیم اما غافلیم که گناه چشم، زبان و گوش ما یا بی‌توجهی به حجاب و تعدی به حقوق دیگران اثر روزه ما را از بین می‌برد.

تنها توافقی قاطع و حافظ عزت و منافع کشور مورد قبول ملت ایران است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به نزدیک شدن به 10 تیرماه مهلت تعیین شده برای دست‌یابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: بی شک دولت و ملت ما تنها توافق قاطعی را می‌پذیرند که عزت و منافع کشور در آن حفظ شده باشد.

امام جمعه دامغان تصریح کرد: بدون تردید مسؤولان و کارشناسان دستگاه دیپلماسی کشورمان به دسیسه‌های رنگارنگ و مختلف دشمن آگاه شده‌اند و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها و بارها درباره لزوم هوشیاری و غیرقابل اعتماد بودن دشمن هشدار داده‌اند، از هرگونه خدشه وارد شدن به استقلال و اقتدار ایران اسلامی جلوگیری کنند.

مقاومت ملت سرافراز یمن یادآور دوران دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم نمودن ادامه جنایات رژیم آل سعود در حملات هوایی و کشتار مردم مظلوم یمن، گفت: انقلاب اسلامی ملت یمن با انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران شباهت‌های بسیاری دارد و آغاز مرحله جدیدی از پیروزی‌های آنان پس از روزها مقاومت در مقابل دژخیمان وهابی، حاکی از آموزه‌های درس مقاومت و ایستادگی است.

وی اضافه کرد: رژیم جنایت‌کار آل سعود با حمایت آمریکا و اسرائیل تاکنون نزدیک به 100 مرکز بهداشتی و درمانی یمن را تخریب کرده و علاوه بر بمباران زیر‌ساخت‌ها از کشتار زنان و مردان و کودکان بی‌گناه نیز ابایی ندارد، اما ملت یمن همچون روز‌های دفاع مقدس کشورمان با بصیرت ایستاده‌اند و از انقلاب و کشور خود حراست می‌کنند.

شایان ذکر است، تأکید امام جمعه دامغان بر ضرورت احیا و پرداخت زکات در جامعه اسلامی به‌عنوان واجبی که خداوند بارها آن را هم شأن و در کنار اقامه نماز توصیه کرده است و موجبات رضایت حضرت حق و رفع بسیاری از محرومیت‌ها را فراهم می‌کند و یادآوری ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، پرهیز از روزه‌خواری بالاخص در ملاعام و لزوم برخورد قانونی نیروی انتظامی و دستگاه قضا با ترویج کنندگان دیگر محرمات در جامعه همچون بی‌حجابی و قانون‌شکنی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها