خبرهای داغ:
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، هدف غایی داعش را جمهوری اسلامی ایران دانست و بر لزوم حفظ توان و استحکام دفاعی هم در عرصه نظامی و هم در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۷۰
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی روز پنجشنبه در همایش پدافند غیرعامل که با حضور استاندار و مسوولان دستگاه های اداری استان کرمانشاه در سرسرای بعثت برگزار شد اظهار کرد: رهبری چندی پیش دستورالعمل رسمی برای آمادگی عمومی صادر کرده اند.

وی ادامه داد: گرچه جمهوری اسلامی به استقبال جنگ نمی رود ولی اکنون که علائم تهدید را مشاهده می کنیم باید با تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب، آمادگی خودمان را ارتقا دهیم تا مانند جنگ هشت ساله غافلگیر نشویم.

سردار جلالی راهبرد سیاسی کشور را عدم ورود به جنگ و راهبرد دفاعی نیز پرهیز از ورود به جنگ عنوان کرد ولی تاکید کرد که در این عرصه باید تهدیدها را 100 درصد محتمل بدانیم.

وی هر 2 عرصه دفاعی و سیاسی را نوعی مکمل و پشتیبان هم دانست.

وی گفت: امریکایی ها از داعش حمایت های لجستیکی و اطلاعاتی بعمل می آورند و به تازگی هم 20 هزار نیروی آموزش دیده را به این گروهک تزریق کرده اند لذا راهبرد دفاعی ما ایجاب می کند که در کشورهای سوریه و عراق در حال دفاع کردن باشیم.



*رقیب دیروز به دشمن امروز ایران تبدیل شده است



رییس پدافند غیرعامل کشور در ادامه از تغییر راهبرد نظامی امریکا در منطقه خبر داد و گفت: ایجاد درگیری های کشدار و طولانی مانند جنگ های افغانستان و عراق دیگر در دستور کار امریکایی ها نیست بلکه آنها می دانند که اینگونه جنگ ها باعث برانگیخته شدن مقاومت مردمی علیه نیروهای شان می شود و در آن مناطق گیر خواهند افتاد لذا سیاست عدم دخالت مستقیم نظامی را در دستور کارشان قرار داده اند.

سردار جلالی افزود: در رویه جدید، امریکاییها با تقویت همپیمانان منطقه ای خود که در منطقه خاورمیانه ، 2 دولت اسراییل و عربستان می باشند لذا محور همکاری های آنان از این پس بر مبانی ارائه خدمات مستشاری، همکاری های لجستیکی و نیز همکاری های سیاسی با ایجاد ائتلاف های بین المللی برای حمایت از همپیمانان شان است.

وی سرآغاز این تغییر راهبرد را حمله عربستان و همپیمانانش به کشور یمن عنوان کرد و افزود: عربستانی ها با همراه کردن کشورهای عربی مانند اردن، قطر، بحرین، امارات و برخی کشورهای افریقایی در حقیقت علیه کشورمان اقدام کرده و در این راه اسراییلی ها هم بشدت به عربستان و ائتلاف نزدیک شده اند.

وی نتایج این تغییر راهبرد برای ایران را این گونه بیان کرد که اگر تا دیروز در منطقه ما دارای دشمنی به نام اسراییل و رقیبی به نام عربستان سعودی بودیم، اما با این تغییر راهبرد همچنان اسراییل دشمن ماست ولی عربستان از ماهیت یک رقیب به یک دشمن برای کشورمان تبدیل شده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل گفت: عربستانی ها مروج اسلام تکفیری در جهان هستند و غیر از خودشان، همه را کافر و واجب القتل می دانند در حالیکه ما هم دنبال ترویج اسلام ناب محمدی (ص) هستیم.

وی اظهار کرد: اکنون عربستانی ها در بخش های تکفیری سرمایه گذاری های گسترده ای بعمل آورده اند و با هدف تحریک اهل سنت و توسعه تفکر تکفیری دست به فعالیت هایی زده است.

وی همچنین دامنه جنگ عربستان با ایران را به مسایل اقتصادی مربوط دانست و گفت: این کشور با کاهش قیمت نفت و نیز با داشتن حامیانی در مجامع بین المللی باعث شد که قدرت اقتصادی کشورمان کاهش یابد.

سردار جلالی همچنین عرصه سایبری را محلی دیگر برای تلاقی عربستان با ایران عنوان کرد و افزود: آنها در حوادث کوچکی مانند مهاباد که حادثه ای شخصی بود، چنان در فضاهای سایبری و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی به اغراق و بزرگنمایی دست زدند که لازم است با بسیج همه امکانات نسبت به پایش و رصد شبکه های اجتماعی بپردازیم.

جلالی در ادامه، راه حل مقابله با دشمنان را تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا دانست که بر لزوم آمادگی عمومی تاکید کرده اند.

وی تامین تجهیزات نو، تمرین و رزمایش و نیز پایش دائمی را فعالیت هایی ضروری در حوزه نظامی برشمرد و به حداقل رساندن آسیب ها در عرصه پدافند غیرعامل را نیز در حوزه فعالیت دستگاه های اجرایی و اداری از دیگر ضرورت ها دانست.



** حمله با ابزار اقتصادی به کشور



رییس پدافند غیرعامل کشور همچنین هدفگیری زیرساخت های اقتصادی از سوی دشمنان را یادآور شد و بر لزوم هوشیاری در برابر این ترفندها تاکید کرد.

جلالی گفت: در عرصه اقتصادی معمولا سه نوع جنگ وجود دارد نخست حمله نظامی به زیرساخت های اقتصادی یک کشور با هدف کاهش قدرت ملی و اقتصادی و در نهایت تخریب قدرت نظامی آن کشور است که ما در جنگ تحمیلی نمونه هایی از این اقدام را در بمباران بنادر، کارخانه ها و... مشاهده کردیم.

وی جنگ های نظامی برای اهداف اقتصادی را نوعی دیگر از جنگ در عرصه اقتصادی برشمرد و در این مورد به تلاش امریکا برای مقابله با رشد اقتصادی هشت و نیم درصدی کشور چین و آغاز جنگ در خلیج فارس مملو از منابع نفتی اشاره کرد.

رییس پدافند غیرعامل کشور، نوع سوم از جنگ اقتصادی را حمله به ابزارهای اقتصادی علیه مولفه های اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز شاهد این نوع حمله به کشورمان هستیم بطوریکه در وزارت خزانه داری امریکا قرارگاه جنگ اقتصادی ایجاد شده که روزانه همه فعالیت ها و تحرکات اقتصادی کشورمان را با فعالیت های جاسوسی و شبکه های صهیونیستی کنترل می کنند و از برخی گروه های داخلی نیز در این راه استفاده می کنند.

وی گفت: واقعیت آن است که ما در جنگ نامرئی اقتصادی درگیر و نیاز به راهبرد جامعی برای مقابله با ترفندهای اقتصادی دشمنان هستیم.



** مذاکرات هسته ای و انتخابات مجلس



رییس پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای کشورمان به کشورهای گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: 2 رویکرد کلی در این مذاکرات وجود دارد، نخست آنکه باید از این تیم بعنوان نمایندگان واقعی 70 میلیون جمعیت ایرانی حمایت کرد تا در برابر دشمنان با قدرت ظاهر شوند و دوم اینکه دشمنان بدانند که ما پیگیر مطالبات و خواست ملی هستیم.

سردار جلالی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمستان امسال اشاره کرد و گفت: در این انتخابات 2 نوع رویکرد امنیت و سلامت باید لحاظ شود و محتمل ترین تهدید در انتخابات هم مداخله در فضای مجازی است لذا باید قرارگاه های سایبری نسبت به پایش فضاهای مجازی اقدام کنند.
ارسال نظرات