خبرهای داغ:
همایش تجلیل از خادمین الشهدای استان کرمانشاه با حضور مسئول کمیته خادمین الشهدای قرارگاه مرکزی راهیان نور و مسئولان استانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۸۳
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، این همایش با هدف تجلیل از فعالیت ها و اقدامات خادمین الشهدا در مجتمع بعثت شهر کرمانشاه برگزار شد.

سرهنگ علی یوسفی راد در این همایش به تشریح اقدامات و فعالیت های خادمین الشهدا در سال گذشته پرداخت و از کار ارزشمند آنان تجلیل کرد.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت : این سازمان در سال 93 بحمداله توانست عملکرد مطلوبی در  اعزام و همچنین میزبانی و اسکان کاروان های راهیان نور  داشته باشد که بخش اعظم کار اسکان و خدمات رسانی به زائرین عزیز توسط خادمین الشهدا انجام گرفت.

یوسفی راد ، از حضور پرشور مردم، نخبگان دانشگاه های مختلف و مسئولین کشوری در یادمانهای دفاع مقدس این استان خبر داد و گفت : در اردیبهشت امسال شاهد حضور نخبگان دانشگاه شهید بهشتی، نخبگان استان لرستان و همچنین اتحادیه های اصناف تهران در یادمان های استان بودیم. از سوی دیگر به مناسبت هفته معلم نیز قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) حدود ۵۰۰ نفر از فرهنگیان و فرهیختگان استان کرمانشاه را به مناطق عملیانی اعزام کرده است.

محمد حاجی‌رحیمی مسئول کمیته خادمین الشهدای قرارگاه مرکزی راهیان نور در ادامه این همایش اظهار کرد: نباید فلسفه وجودی خادم شهدا بودن را فراموش کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از شهدای والامقام الگوبرداری کنیم، تصریح کرد: سبک زندگی شهدا یک سبک باصفا و پر از اخلاص بود و ترویج این سبک زندگی نیاز امروز جامعه ما است.

مسئول کمیته خادمان قرارگاه مرکزی راهیان‌نور، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اردوهای راهیان‌نور و تشکیل کمیته خادمان شهدا را از بین بردن تفاوت خادمان با شهدا عنوان کرد.

این مسئول، شبیه شهدا شدن را یک مزیت برای خادمان شهدا برشمرد و گفت: شهدا توسط خدا برای شهادت انتخاب شدند و خادمی شهدا به‌معنای این است که شبیه شهدا شویم.

وی با اشاره به اینکه شهدا در اخلاص بی‌نظیر بودند و کار برای غیر از خدا به هیچ وجه انجام نمی‌دادند، عنوان کرد: معنویت جبهه‌ها، جنگ را برای رزمندگان جذاب کرده بود.

رحیمی در پایان با بیان اینکه هدف شهدا مقدس بود، تبیین کرد: ایثار، دوری از کبر، کمک به دیگران، محاسبه نفس و صداقت از جمله ویژگی‌های شهدا بود.

در این همایش نمایش با موضوع بیان وصیت‌نامه شهدا با اجرای هنرمندان بسیجی به اجرا درآمد . پخش کلیپ با موضوع راهیان‌نور، خادمان شهدا و زندگی شهدا نیز در این برنامه انجام گرفت و دکلمه و شعر حماسی نیز  توسط یکی از خادمین خواهر قرائت شد.

دراین مراسم از خادمین شهدا که در زیارتگاهها و اردوگاههای جنوب و غرب کشور افتخار خدمت به زائرین شهدا را داشته اند با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند و اهدای جایزه به 14 نفر از حضار به قید قرعه و پنج کمک هزینه سفر به کربلای‌ معلی نیز صورت پذیرفت.


ارسال نظرات