امام جمعه هرات گفت: مبلغین و روحانیون در ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام همت ویژه کنند.
کد خبر: ۸۵۲۹۴۰۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، خطیب نماز جمعه این هفته هرات در خطبه اول اظهارداشت:  ماه رمضان ماهی بسیار پرفضیلت است   و ما باید دراین ایام   که فرصت مناسبی در راستای انسان سازی است، کم کاری های خودمان را جبران کنیم.

 جت الاسلام محمد رضایی به  جایگاه کارگران در دین مبین اسلام اشاره و گفت : اسلام حامی کارگر است و حق کارگر باید توسط کارفرما تمام و کمال پرداخت شود .

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در این باره که فرمودند: خداوند همه گناهان را می بخشد جز سه گناه را یک : کسی که دینی غیر از اسلام را قبول کند  دوم: کسی که شخص آزادی را به عنوان برده بفروشد و سومی که خیلی بر آن تاکید شده است  کسی که غصب کند اجر کارگر را، اشاره کرد .   

رضایی به وصیت نامه پیامبر که خطاب به امام علی (ع) فرمودند که مواظب سه چیز در دنیا باشد یک:  ظلمی به کشاورز وارد نشود . دوم: یک زمین به چند نفر فروخته نشود . سوم  به کارگر فشار وارد نشود.

امام جمعه هرات در ادامه گفت: مبلغین و روحانیون در ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام همت ویژه کنند.

خطیب نماز جمعه  هرات با اشاره به جنایت 30 خرداد سال 73 منافقین کور دل در بمب گذاری و انفجار حرم مطهر امام رضا گفت: یکی از جنایتهای فراموش نشدنی این منافقین کور دل کثیف انفجار حرم امام رضا (ع ) و شهادت رساندن زوار و مهمانان این امام است.

حجت الاسلام محمد رضایی گفت : دشمنان با این کار میخواستند رعب و وحشت در دل مسلمانان به وجود آورند و به نوعی از رفتن زوار به حرم جلوگیری کنند ولی موفق نشدند و همانطور که شاهد هستیم هرساله به سیل عاشقان علی بن موسی الرضا  اضافه می شود.

ارسال نظرات