خبرهای داغ:
امام جمعه قم با اشاره به پیام های حضور حماسی مردم در مراسم تشییع شهدا گفت: پیام این غواصان شهید با دستان بسته به ملت و مسؤولان این است که ما با دست های بسته هرگز در برابر ستمگران و متجاوزان تسلیم نشدیم مبادا شما با دستان باز تسلیم ستمگران و مستکبران شوید.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۰۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های عبادی و سیاسی نخستین نماز جمعه قم در ماه مبارک رمضانکه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که تقوا قدرت و توان باطنی است که در انسان پیدا می شود و مؤمن را در برابر خواهش های نفسانی مقاوم می سازد؛ گفت:امام علی(ع) فرمود تقوا دوستان خداوند را از انجام کناه باز می دارد.

وی با اشاره به تفسیر آیه 14 سوره حجرات افزود: خداوند متعال در قسمت پایانی این آیه به مؤمنان بشارت می دهد که اگر از خداوند و رسول او اطاعت کنند چیزی از جزای آنان کم نمی شود، همچنین این آیه می فرماید کسانی که در قلب خود ایمان ندارند اجر و ثواب شان از بین می رود.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که تنها کسانی عبادت شان ارزش دارد که بر اساس ایمان شکل گرفته باشد، اظهار داشت: ایمان قلبی انسان را وادار به اطاعت از خداوند متعال و رسول می کند، منافقان همواره بر اساس ظاهر و منافع خود اطاعت می کنند از همین رو در آخرت بهره ای ندارند.

وی ادامه داد: مسلمانان از نظر اجرایی و رهبری نیز باید مطیع رسول خداوند باشند، همچنین مسلمانان در مسائل علمی نیز باید به پیامبر رجوع کنند؛ اگر کسی مدعی اطاعت از خداوند باشد اما در امور اجرایی از پیامبر تبعیت نکند دستور خداوند را رد کرده است.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان ابراز داشت: ماه مبارک رمضان عیدی بزرگ برای مسلمانان است، خداوند متعال در این ماه سفره رحمت خود را برای افراد پهن کرده است؛ ماه رمضان فصل دعا است.

وی عنوان کرد: ماه رمضان ماه انس با قرآن است، انس با قرآن سبب می شود که معارف الهی در ذهن انسان تقویت شود، این بد بختی که جوامع اسلامی به آن دچار هستند به دلیل دوری از معارف الهی است.

امام جمعه قم با اشاره به آیه نفی سبیل خاطرنشان کرد: این آیه می فرماید مسلمانان نباید تحت سلطه کفار باشند اما متأسفانه سران کشورهای به اصطلاح اسلامی پای غرب و آمریکا را به ممالک خود باز کرده اند، اگر انس مسلمانان با قرآن افزایش پیدا کند می توانند کفار و مستکبران را سر جای شان بنشانند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران اضافه کرد: شهید چمران دانشمند، شجاع، باتقوا، با انصاف و در مصاف با دشمن سر سخت بود؛ دانشگاه ها باید افرادی همانند شهید چمران تربیت کنند، اساتید نیز بدانند که فقط آموزنده دانش نیستند بلکه روش و منش آنها در شاگردان مؤثر است.


تولیت حرم حضرت معصومه(س) حضور مردم در مراسم تشییع 270 شهید را حضوری حماسی و عزتمندانه خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حضور این شهیدان سبب معطر شدن فضای زندگی انسان شده است، رهبر انقلاب از حضور پر مضمون مردم ولایتمدار ایران قدردانی کردند و فرمودند شهدا در لحظه نیاز غبارها را زدودند.

وی با اشاره به پیام های حضور حماسی مردم در مراسم تشییع شهدا افزود: پیام این غواصان شهید با دستان بسته به ملت و مسؤولان این است که ما با دست های بسته هرگز در برابر ستمگران و متجاوزان تسلیم نشدیم مبادا شما با دستان باز تسلیم ستمگران و مستکبران شوید.


آیت الله سعیدی با بیان این که در تشییع شهیدان همه با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه ها آمدند، اظهار داشت: همگان آمدند به جهانیان به ویژه به آمریکا بگویند که ما ملت بر سر ارزش های خویش متحد و مقاوم ایستاده ایم و از آن ذره ای عدول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: حضور پر شکوه مردم به تیم مذاکره کننده این پیام را داد که شما رزمندگان خط مقدم جبهه دیپلماسی بوده و باید به این حضور توجه کنید، پیام شهدا این است که مقاومت در برابر زیاده خواهی های ستگران رمز پیروزی است از همین رو شما ای تیم مذاکره کننده باعزت و دقت از حق مسلم ملت سرافراز ایران دفاع کنید.

امام جمعه قم با بیان این که ملت ایران جنگ طلب نیست، ابراز داشت: اگر کسی در اندیشه تجاوز به میهن اسلامی ما باشد با قدرت و قاطعیت تا عمق خاکش او را تعقیب می کنیم؛ شهادت مظلومانه شهدای عملیات کربلای 4 به دلیل خیانت آمریکایی ها بوده است از همین رو در مراسم تشییع این شهیدان شعار مرگ بر آمریکا طنین انداز بود.

وی با اشاره به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای از سوی مجلس عنوان کرد: این طرح با هدف حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای و حفظ خطوط قرمز پیگیری می شود، این طرح به 92 درصد آرا رسیده که نشانگر این است که نمایندگان ملت در مسیر حفظ منافع ملت متحد و یک صدا هستند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مفاد طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای خاطرنشان کرد: این طرح می گوید همه تحریم ها همزمان با توافق تهایی باید لغو شود، همچنین دسترسی به اماکن حساس و بازرسی از دانشمندان هسته ای ممنوع است که از نمایندگان مجلس کمال تشکر را داریم.

وی اضافه کرد: شنیده می شود که برخی از شرکت ها و دستگاه ها از کارگران خواسته اند که همانند گذشته در زیر آفتاب کار کنند که این مسأله سبب روزه خواری گسترده می شود، شایسه است که این شرکت ها کارگران را از صبح تا ظهر به کار گیرند تا آن ها بتوانند روزه بگیرند.


ارسال نظرات