مطالبات زیاده‌خواهانه آمریکایی‌ها سبب شده تا سرنوشت مذاکرات همچنان در هاله‌ای از ابهام بماند.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۶۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دلیجان با اشاره به بیان مناسبات و رویدادهای مهم هفته اظهار داشت: ماه مبارک رمضان اوج تعبد یک انسان موحد و مسلمان بوده چرا که که بسیاری از چیزهایی که تا قبل از این ماه شریف می‌شد انجام داد در این ماه حرام می‌شود و یک انسان موحد و مسلمان بدون چون و چرا کردن از همه محرمات دوری می‌کند که این خود همان اوج تعبد و شکوه عظمت ایمان یک انسان مؤمن است.

وی افزود: یک انسان الهی انسان معتقد به خداست و مأموریتی به نام خودسازی بر عهده داشته و این "خود" اوست که باید وی را بسازد همان روح خدایی است.

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: از مهم‌ترین راه‌های خودسازی تحمل ریاضت، سختی و فاصله گرفتن از عادت‌های نابه‌جای معمول زندگی است.

حجت‌الاسلام کرامتی با اشاره به رهایی انسان از هوای نفسانی گفت: وقتی انسان از شهوت‌رانی یا اختیار و مدیریت خودش فاصله گرفت و ریاضت‌های شرعی را در پیش گرفت، این تهذیب نفس، سبب تقویت روح انسانی می‌شود و به همان میزان که روح تقویت می شود به همان میزان انسان از اسارت نفس رهایی پیدا می‌کند.

وی افزود: ماه رمضان ماه مبارکی بوده که در این ماه شریف قران نازل شد و مسیر درست را برایمان مشخص کرد این ماه بهترین فرصت برای نهادینه کردن وحدت و انسجام در بین آحاد مردم است.

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: این ماه به عنوان بهترین فرصت ارزشمند برای طلب توبه از گناهان و استغفار از درگاه الهی بوده که یکی از بهترین اعمالی که در این ماه مبارک باید آن را انجام دهیم، قرائت قرآن است چراکه قرائت هر آیه از کلام وحی در این ماه معادل ختم قرآن و دارای ثواب بی‌اندازه‌ای است.

حجت الاسلام کرامتی بااشاره به انجام مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: ایام پیش‌رو، روزهای سرنوشت‌ساز برای مذاکرایت بوده که بعد از 2سال تمدید مذاکرات سرنوشت آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که زیاده‌خواهی‌های بی‌پایان طرف آمریکایی مانع از تعیین سرنوشت مذاکرات شده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در روزهای پایانی مذاکرات، مطالبات دیگری را مطرح کرده‌اند که با چارچوب‌های تعیین شده در  توافقات لوزان در تعارض است.

امام جمعه دلیجان تصریح کرد: پیشنهاد غنی‌سازی به سطح 2 در صد از مطالبات دولت آمریکایی بوده در حالی که در توافق‌نامه لوزان با غنی‌سازی زیر 5 درصد توافق  شده بود و دومین پیشنهاد توقف آزمایش‌های مکانیکی سانترفیوژهاست که البته این آزمایش‌ها به صرف توسعه و تحقیق  ایران در دانشگاه‌های کشور است.
 
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به زمینه مشکلات در مذاکرات هسته‌ای گفت: رفتار امروز آمریکا و طرف غربی‌ها، نمونه دیگری از بد عهدی‌های آمریکاست که کار مذاکره را با مشکل مواجهه کرده، آنچه که به عنوان خطوط قرمز باید رعایت شود توسط مقام‌معظم رهبری در 6تا 7 محور مشخص شده است و دولت نیز خود را مستلزم به رعایت خطوط می‌داند.
 
وی افزود: اما بایسته‌هایی که باید همه ملت بدانند این است که نگرانی‌های بیجا و ساختگی آمریکا نباید به رسمیت شناخته شود و دیگر اینکه تیم مذاکره کننده  نباید خودش را درگیر یک فرایند طولانی اعتمادسازی کند.
 
امام جمعه دلیجان تصریح کرد: انتظارات و مطالبات از توافق نهایی به نحو منطقی بیان شود و از سوی دیگر به جریان انتقادی داخل نباید به دید دشمن نگاه کرد چرا که این خود سرمایه‌ای برای مذاکرات بوده و نکته دیگری که توسط مقام معظم رهبری به آن تدکید شده اینکه باید طوری در مذاکرات ظاهر شویم که دشمن بفهمد ما حتی در فرض عدم توافق نیز می‌توانیم کشور را به بهترین شکل اداره کنیم.
 
حجت الاسلام کرامتی با اشاره به نکته دیگر مورد تدکید مقام‌معظم رهبری گفت: نباید  این طمع به وجود آید که ایران برای حل مشکلات خود حاضر است  به هر توافقی تن دهد، رفتار امروز آمریکا و طرف غربی‌ها، نمونه دیگری از بد عهدی‌های امریکاست که کار مذاکره را با مشکل مواجهه کرده است.
 
وی افزود: تشیع پیکر 270 شهید دوران دفاع مقدس بار دیگر این پیام شهداء را به مردم اعلام کرد که ایستادگی و استقامت در برابر دشمن را ادامه دهند و این همان عهدی است که آن‌ها به آن عمل کردند.
 
امام جمعه دلیجان تصریح کرد: "مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ" پیام حضور مردم، دریافت این پیام شهدا و وفاداری به راه شهدا و امام شهیدان بود.
ارسال نظرات