سرمربي سابق تيم‌ملي كرواسي براي مذاكره با استقلالي‌ها به تهران آمد

روز سرنوشت‌ساز براي استيماچ

سرمربي سابق تيم‌ملي كرواسي گزينه اصلي استقلالي‌ها براي فصل آينده است، ايگور استيماچ ديروز به تهران آمد و گفته مي‌شود جلسات او با استقلالي‌ها امروز هم ادامه دارد تا در صورت توافق نهايي اين مربي جانشين قلعه‌نويي شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۰۰
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرمربي سابق تيم‌ملي كرواسي گزينه اصلي استقلالي‌ها براي فصل آينده است، ايگور استيماچ ديروز به تهران آمد و گفته مي‌شود جلسات او با استقلالي‌ها امروز هم ادامه دارد تا در صورت توافق نهايي اين مربي جانشين قلعه‌نويي شود.

پس از پاسخ منفي قاطعانه نفتي‌ها به استقلال و مخالفت آنها با جدايي عليرضا منصوريان، آبي‌ها سراغ مذاكره با مربيان خارجي رفتند، رزومه مربيان مختلفي روي ميز هيئت‌مديره استقلال قرار گرفت، از روبرتو دونادوني مشهور كه الان سرمربي پارماست و سنول گونش ترك گرفته تا جمال حاجي و استيماچ كروات. پس از بررسي گزينه‌هاي مختلف، آبي‌ها روي يك اسم به توافق رسيدند و او هم ايگور استيماچ سرمربي سابق تيم‌ملي كرواسي بود. مذاكرات با اين مربي آغاز شد و او پس از صحبت‌هاي اوليه بامداد ديروز به تهران آمد تا حضورش در استقلال جدي شود. 
    
او پس از ورود به تهران روز شلوغي را پشت سر گذاشت از جلسات مختلف با مسئولان استقلال گرفته تا بازديد از امكانات آبي‌پوشان. سرمربي سابق تيم‌ملي كرواسي ابتدا در جلسه با اعضاي هئيت‌مديره استقلال شركت كرد و در اين جلسه اين مربي بيشتر از افتخاراتي مي‌گفت كه در تيم‌هاي مختلف به دست آورده است. پس از صحبت‌هاي استيماچ مقرر شد اعضاي هيئت‌مديره بعد از جمع‌بندي نظرشان را اعلام كنند. استيماچ كه هنگام ورود به ايران در فرودگاه امام خميني ترجيح داده بود صحبتي نكند، بعد از جلسه اوليه‌اش با استقلالي‌ها به ميان خبرنگاران آمد و درباره حضورش در تهران گفت: «مذاكرات خوبي را انجام داده‌ايم و الان براي مشاهده امكانات باشگاه به كمپ حجازي مي‌رويم. بايد ببينيم كه تيم چه ظرفيتي را دارد. شنيده‌ام استقلال 20 ميليون هو‌اد‌ا‌ر دارد و حق اين هو‌اد‌ا‌ران و باشگاه قهرماني است. بايد بررسي كنيم و ببينيم كه امكانات باشگاه چه مقدار است و آيا آمادگي لازم براي قهرماني را دارد يا نه.»

اين مربي كروات در پاسخ به اين سؤال كه آيا درباره مسائل مالي هم صحبت شده است؛ پاسخ داد: «صحبتي در اين باره انجام داديم و بيشتر درباره امكانات و زمينه‌هاي لازم گفت‌و‌گو كرديم.» استيماچ درباره شناختش از فو‌تبا‌ل ايران نيز گفت: «از فو‌تبا‌ل ايران اطلاعات بسياري دارم، چراكه كمك‌هاي من، يعني دستياران سابق زلاتكو كرانچاردر ايران كار كرده‌اند و آگاهي لازم را از فو‌تبا‌ل ايران دارم.» استيماچ بعد از اولين جلسه‌اش به غرب تهران رفت تا از امكانات كمپ استقلال بازديد كند. او در بازديد از كمپ مرحوم ناصر حجازي از قسمت‌هاي مختلفي از جمله اتاق كمپ، رختكن و چمن ورزشگاه ديدن كرد. وي در حاشيه اين بازديد درباره اين كمپ نيز گفت: «نمي‌توانم بگويم كه كمپ فوق‌العاده‌اي بود، اما مي‌بينم كه كارها در حال انجام شدن است. حق هو‌اد‌ا‌ران اين باشگاه بالاتر از اين است.» 

عصر ديروز هم جلسه دوم برگزار شد و بهرام افشارزاده پس از جلسه دوم با استيماچ گفت: «روي عقد قرارداد با استيماچ خوش‌بين هستيم. او مربي باتجربه‌اي است و مربي تيم‌ملي بوده است. همچنين متوجه شديم كانديداي رياست فدراسيون فوتبال كشورش هم بوده است. احساس مي‌كنيم او فردي سلامت است و مي‌تواند به استقلال كمك كند. روي مبلغ قرارداد فعلاً به توافق نرسيده‌ايم كه آن هم طبيعي است.»
    
اما ايگور استيماچ كيست و چه پيشينه‌اي دارد؟ استيماچ 47 ساله كه در حال حاضر هدايت تيم زادار كرواسي را برعهده دارد، كسي است كه افتخارات بازيگري‎اش فراوان است. او با پيراهن تيم يوگسلاوي به عنوان قهرماني جام جهاني جوانان در سال 1978دست پيدا كرد. استيماچ پس از فروپاشي يوگسلاوي با لباس تيم‌ملي كرواسي به افتخار بزرگ ديگري رسيد و در كنار همبازياني چون بيليچ، داور شوكر و پروسينسكي به عنوان سومي جام جهاني 1998 فرانسه دست يافت. استيماچ 53 بار با پيراهن كرواسي به ميدان رفته و دو گل هم براي اين تيم به ثمر رسانده است. در رده باشگاهي، وي فوتبال خود را در هايدوك اشپليت آغاز كرد و سابقه حضور در تيم‌هاي دربي كانتي و وستهام يونايتد انگلستان را هم در كارنامه دارد. 

استيماچ همچنين در راديوتلويزيون كرواسي به عنوان مفسر ورزشي فعاليت كرده است. پس از پايان دوران بازيگري، استيماچ به عالم خوانندگي روي آورد. استيماچ در سال 2005 پا به عرصه مربيگري گذاشت. وي هدايت تيم هايدوك اشپليت را برعهده گرفت و در سال 2006 سرمربي تيم دسته اولي سيباليا شد. در سال 2009 استيماچ مربي ان كي زاگرب شد اما يك سال بعد از اين تيم اخراج شد. در ژوييه سال 2012 هدايت تيم‌ملي كرواسي را برعهده گرفت و جايگزين هم‌تيمي پيشين خود بيليچ شد. او در نخستين تجربه خود به عنوان مربي در بازي دوستانه خانگي مقابل سوييس متحمل شكست چهار بر دو شد. با وجود اين باخت، كرواسي موفق شد با كسب 16 امتياز از رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2014، جواز حضور در برزيل را كسب كند. بيشتر گل‌هاي كرواسي از روي ضربات ايستگاهي، ضدحملات و اشتباهات دفاعي حريفان به ثمر رسيد. در نهايت  فشار افكار عمومي باعث شد تا استيماچ از تيم‌ملي كرواسي كنار برود. استيماچ پس از جدايي از تيم‌ملي كشورش به تيم زادار رفت كه در سال 2014 اين تيم به دسته دوم ليگ كرواسي سقوط كرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار