امام جمعه مشگین شهر گفت: در سال گذشته در دو مرحله بالغ بر 25 میلیارد تومان به هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت شده است تا در جهت رشد و توسعه مناطق محروم شهرستان هزینه شود اما اعتبارات به صورت ناعادلانه توزیع می شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۳۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، حجت الاسلام رضا باوقار, امام جمعه مشگین شهر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به توزیع عدالت در جامعه اسلامی گفت: استاندار اردبیل اعلام کرده است که در سال گذشته 115 میلیارد تومان به شهرداری های استان اردبیل پرداخت شده است لذا در صورت وجود عدالت در سطح شهرستان ها شاهد پیشرفت و تحول خواهیم بود و در این صورت می تواند عدالت را در جامعه مشاهده کرد.

وی ادامه داد: 37 میلیارد تومان دیگر به منظور توسعه و آبادانی روستاهای استان اردبیل به شهرستان ها پرداخت شده است که این امر نیز در صورت وجود عدالت برای همگان قابل درک خواهد بود.

امام جمعه مشگین شهر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اعتباراتی که به نمایندگان شهرستان ها پرداخت شده است گفت: در سال گذشته در دو مرحله بالغ بر 25 میلیارد تومان به هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت شده است تا در جهت رشد و توسعه مناطق محروم شهرستان هزینه شود.

وی ادامه داد: کل اعتبارات استان اردبیل در سال گذشته 80 میلیارد تومان بود در حالی که اعتباراتی که به نمایندگان استان اردبیل واگذار شده بالغ بر 105 میلیارد تومان می باشد که این رقم برای توسعه استان اردبیل رقم قابل قبولی است که در صورت توزیع عادلانه در منطقه شاهد توسعه و پیشرفت شهرستان و استان باشیم اما متاسفانه تنها بخشی از مناطق شاهد توسعه هستیم که این امر خود نوعی فساد است چرا که اعتبارات پرداخت شده به نمایندگان تنها به منطقه خاصی نیست بلکه کل شهرستان و استان را می بایست پوشش دهد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: بالاترین فساد در جامعه اسلامی را افرادی عنوان کرد که به ثروت های مردمی و بیت المال چنگ زده و از قانون فرار می کنند و دستگاه های قضایی نیز در این راستا قدم های ارزشمندی برداشته اند اما انتظار می رود این اقدامات فراتر از این باشد.

حجت الاسلام باوقار در بخشی از سخنان خود با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب گفت: متاسفانه در شهرستان مشگین شهر مشاهده می شود برخی افراد بدون پرداخت هزینه و با دستکاری کنتور های آب و به صورت غیر قانونی اقدام به استفاده از آب شرب می کنند که این اقدام طبق فتوای مراجع تقلید حرام اعلام شده است.

وی همچنین در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به وضعیت کشورهای منطقه گفت: دشمن در تلاش است حرم مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) را در سوریه از دست مسلمانان خارج کرده و به آنان بی حرمتی نماید لذا برای مقاومت در برابر دشمنان، ملت ایران می بایست با حمایت های نقدی در جهت حفظ آن همت کنند.

امام جمعه مشگین شهر از عوامل انتظامی خواستار برخورد با حرمت شکنان به ماه مبارک رمضان شد.

ارسال نظرات