مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان مازندران عنوان کرد:
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج استان مازندران گفت: خرید از استان های میزبان باعث رقابت در بازار می شود که این امر نیز باعث رونق اقتصادی و همچنین فروش محصولات کشاورزی این استانها می شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۳۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محمد بلباسی در گفتگو با خبرنگار کوله بار با اشاره به اینکه خرید از استان میزبان راهیان نور باعث ایجاد انگیزه در اهالی و کسبه داران این استان می شود، اظهار داشت: اگر استان ها مایحتاج خود را از استان میزبان تهیه کنند انگیزه استان های میزبان برای ارائه خدمات بهتر، افزایش پیدا می کند که این اتفاق در حال رخ دادن است.
 
وی افزود: 80 درصد زائران مازندران که به این استانها اعزام می کنیم، با دست پر به استانمان بر میگردند که این امر، کمک مضاعفی در بحث اقتصادی استانهای میزبان دارد.
 
محمد بلباسی گفت: استان مازندران در سال 93و نوروز 94 حدود 21 هزار نفر را به مناطق عملیاتی اعزام کرده است که این تعداد، تاثیر زیادی در آبادانی و رونق استانهای میزبان ایفا می کند.
 
این مقام مسئول بیان کرد:اگر مردم خوزستان به این باور برسند که حضور زائرین به همراه تاثیرات فرهنگی و معنوی، ارزش اقتصادی بالایی هم دارد و اگر مسئولان استانی هم در جهت ساماندهی آنها قدم بردارند، روستا ها نیز می توانند محصولات محلی خود را عرضه کنند که همین امر می تواند باعث تاثیرگذاری کاروان های راهیان نور در آبادانی روستاهای استان میزبان شود.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از هدیه های بزرگ الهی بعد از جنگ، سفر کاروان‌های راهیان نور بود که آن را شهدا به جوانان امروز ما دادند. امروز در قالب کاروان‌های راهیان نور، مردم با سفر به مناطق جنگی و نشستن بر روی خاک مقدس آن،به صورت حسی با دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و این موجب اثر گذاری فراوان  روی افراد می‌شود به گونه ای که برخی که برای بار اول به مناطق عملیاتی می روند، به شدت متاثر می شوند و برای سال های بعد مشتاق‌تر می شوند.
بلباسی افزود: سفرهای راهیان نور، مقدمه بازگشت افراد به خویشتن خویش است و موجب می شود تا نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شده و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی گام بردارد و با تهاجم فرهنگی مبارزه کند.
 
انتهای متن/د

ارسال نظرات