فرمانده سپاه نمین از اختصاص 30 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای اشتغالزایی و ایجاد طرح های تولیدی در سال جدید در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۴۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، سرهنگ حسین ایرانی, فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نمین در بازدید از طرح های اقتصادی مقاومتی در روستای سولا از توابع بخش مرکزی نمین اظهار کرد: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی و ایجاد طرح های تولیدی برای 170 بسیجی و یا اجرا کننده طرح های تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 16 میلیارد ریال برای اقتصاد مقاومتی در شهرستان نمین اختصاص یافته است، گفت: از این میزان 14 میلیارد تسهیلات در قالب عقود اسلامی و 2 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار 120 نفر قرار گرفته است.

فرمانده سپاه نمین افزود: در سال گذشته این اعتبارات به پرورش قارچ، زنبور عسل، پرورش مرغ بومی، دام سبک و سنگین، گیاهان دارویی و ورمی کمپوست اختصاص یافته است.

وی با اشاره به پرورش مرغ بومی در روستای سولا گفت: این طرح با حمایت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه نمین در سه مرحله نسبت به پرورش 60 هزار قطعه جوجه اقدام کرده است.

در ادامه این بازید که توسط فرمانده سپاه نمین، مسئول بسیج سازندگی و رئیس بانک مهر اقتصاد انجام شد از طرح صنایع تولیدی لبنیاتی و پرورش مرغ های اصلاح نژاد شده نیز بازدید شد.

در قالب طرح تبدیل صنایع تولیدی لبنیاتی با جمع آوری روزانه یک تن شیر از روستای سولا و روستاهای همجوار نسبت به تولید پنیر لیقوان، پنیر محلی، کره و سرشیر اقدام می شود.

ارسال نظرات