امام جمعه تفت عنوان کرد:

متاسفانه به ائمه جماعات مساجد کم توجهی می شود و فقط مؤمنین در پایان ماه رمضان سراغ امام جماعت میروند این کم لطفی است

خودم و شما نماز گزاران عزیز را سفارش می کنم به تقوای الهی و دوری از گناه و معاصی و تقویت و حفظ تقوا در این ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت و ماه مهمانی.
کد خبر: ۸۵۲۹۷۲۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: نتیجه اصلی روزه را تقوا می گویند، اصلش با تقوا شدن است. در این ماه باید تمام اعضای بدن چون چشم ها از نامحرم بپوشانیم و گوش خود را از صداهایی که حرام است بپوشانیم، زبان  خود را باید حفظ کنیم.  بسیاری از گناهان اصل و اساس و ریشه اش سخن است، آفات زبان خیلی زیاد است، دروغ ولو اینکه دروغ های کوچک و مصلحتی باشد غیبت، تهمت، گاهی خود غیبت، تهمت می شود بد زبانی و فحش دادن زخم زبان از آفات زبان است در روایت داریم که زخم زبان از زخم نیزه سخت تر است زخم نیزه درمان می پذیرد ولی زخم زبان این طور نیست معمولاً باقی می ماند، سخن چینی و خبرکشی یکی دیگر از گناهان زبان است که معصومین فرمودند: بالاترین سحر و جادو سخن چینی است. از به هم زدن بین زن و شوهر تا بین دو رفیق و بین دو خواهر و بین دو برادر و بین دو همسایه، بین هم کیش و هم وطن جدایی می اندازد. به خاطر همین سخن چینی خون های زیادی به ناحق ریخته می شود، چه خانه هایی که ویران میشود، چه پرده هایی که زدوده و دریده میشود و بیشترین مشکل که برای انسان بوجود می آید از زبان است. یکی از علما به مدت ۲۰ سال سکوت کرده بودند وقتی می پرسند چرا ۲۰ سال سکوت؟  میگوید در آتش را بسته بودم، وارد ماه رمضان شدیم. رسول خدا فرمودند: خواندن قرآن و حفظ و نگه داری اعضا و جوارح بدن به ویژه زبان از گناه، سعی کنیم به این سخن گرانقدر نبی گرامی اسلام و ائمه بیشتر توجه و عمل کنیم،  بهترین فرصت برای کسب تقوا و حفظ زبان در ماه مبارک رمضان روزه دار بودن است. اکثر خطاهای انسان از زبان سرچشمه می گیرد و چیزی که خیلی با فضیلت است نگه داشتن و کنترل زبان بالاترین فضایل است دوم اینکه احسان و نیکی به انسان راه های مختلفی وجود دارد که یک احسان زبانی تشویق جوانان برای شرکت در نماز جماعت و جمعه و  ، تشویق به رعایت امر به معروف و نهی از منکر.

  خدایا ما را به خواندن قرآن و دوری از گناه ها و فتنه های آخرالزمان و حفظ و پاسداری از زبانمان از گناه عنایت بفرما.

خطبه دوم

خودم و شما نمازگزاران را به رعایت تقوا و عمل صالح و دوری از گناه و معصیت سفارش می کنم.

    تبریک عرض می کنیم فرارسیدن ماه رحمت و مغفرت و برکت ماه رمضان. خوشا به حال کسانی که از لحظه به لحظه ی این ماه بهره و استفاده می کنند، با صبر و تحمل و روزه داری خودداری از گناه و با خواندن دعاها که وارد شده، ذکر خدا و

    تشییع با شکوه و با عظمت ۲۷۵ شهید غواص را در تهران داشتیم شهدای دفاع مقدس گمنام بودند که با حضور انبوه عاشقان شهادت  تشییع شدند. در توطئه ای که اطلاعات آمریکا هم دخیل بوده است دست بسته به شهادت رسیدند و سال ها از این شهدا بی خبر بودند. تشییع با شکوهی که باعث شد رهبر معظم انقلاب (حفظه ا.. تعالی) پیامی که توصیف بسیار زیبا داشتند و این شهدا را دردانه توصیف نمودند و از همه امت اسلامی که در این تشییع جنازه در این موقعیت حساس شرکت کردند تشکر و قدردانی نمودند. متاسفانه بعضی از کسانی که چشم دیدن معنویت و حضور مردم را نداشتند مرموزانه شیطنت کردند و توهین کردند به مقام والای این شهدای ارجمند، ما کار این ها را به شدت محکوم می کنیم چون این شهدا برای حفظ اسلام و دین و کشور و انقلاب اسلامی جانشان را فدا نمودند، سال ها دست بسته مفقود و بی خبر و گمنام بودند. ما امروز این اقتدار و عزت و سربلندی و آرامشی را که داریم به ویژه این امنیت را از جانفشانی شهدای گرانقدر است، بعضی ها که از این عزت و شرف سوء استفاده می کنند بدانند که در روز قیامت و هم در این دنیا مدیون خون این شهدا هستند.

    هوا به شدت گرم شده وکم آبی در قسمتی از جاهای شهر دیده میشود برای اینکه عده ای از همشهریان و هم استانی ها با مشکلات کم آبی و بی آبی و بدون برق مواجه نشوند بیاییم صرفه جویی کنیم. دوری از اسراف و رعایت قناعت و صرفه جویی باعث می شود تا همگان از این نعمت برخوردار بشوند.

    هفته ای که گذشت هفته جهاد کشاورزی بود جهادی که به عنوان یک نهاد مقدس که در ابتدا به عنوان جهاد سازندگی که کارهای بزرگی را انجام دادند الان هم که منحصر شده به کشاورزی، دارند فعالیت می کنند و اگر دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید جهاد کشاورزی پیشگام باشد و تولید را بالاتر ببرد درست است که با کم آبی و روبرو هستیم وظیفه جهاد کشاورزی سنگین است علی رغم خشکسالی های اخیر باید کشاورزان را توجیه نمایند و از زدن چاه های غیر قانونی جلوگیری کنند، خوردن و استفاده آن در کشاورزی حرام است،  حفر چاه های غیر قانونی خلاف شرع و خلاف قانون است. از جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر انتظار داریم در جهت مقابله با خشکسالی با طرح های علمی مقابله نماید .

     دوشنبه آینده روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را داریم تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره) که کارهای فرهنگی و تبلیغی را از بدو تأسیس بسیار خوب انجام داده است باید مساجد سر و سامان پیدا کنند بدون امام جماعت نباشند تأمین ائمه جماعت مساجد با این سازمان است، متاسفانه به ائمه جماعات مساجد کم توجهی  میشود و فقط مؤمنین در پایان ماه رمضان سراغ امام جماعت می روند این کم لطفی است، بلکه باید ماهانه به امام جماعت ها رسید  اگر فقط به رفت و آمدنشان هم باشد خیلی بیشتر از اینها می شود، اینها هم مانند دیگر مردم خرج دارند مؤمنین که توقع دارند امام جماعت مرتب بدون تأخیر در مساجد حضور یابند باید هر مسجد ماهانه امام جماعتشان را تامین نمایند.

     پنجم ماه مبارک رمضان مصادف است به میلاد نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام محمد تقی امام جواد(ع) پیشاپیش این روز را تبریک می گویم.

ارسال نظرات