مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه فجر استان فارس گفت: وجود بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور و ترویج شعار "ما می توانیم" شعار راهیان نور 94 توسط آنها علاوه بر اشاعه فرهنگ ایثار, شهادت و ایستادگی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر متقابلی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۲۹۷۴۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش کوله بار، نبی الله عوض پور در گفتگو با خبرنگار کوله بار گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است می تواند کشور را از بسیاری سوءاستفاده های احتمالی کشورهای دنیا مصون کند.
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای راهیان نور نیز می تواند در تحقق این امر نقش بسزایی داشته باشد؛ چرا که بخش اعظمی از توسعه رونق اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی به صنایع دستی و سوغاتی استان های مختلف بستگی دارد همچنین رونق این تولیدات و صنایع بسته به حضور گردشگران در آن استان ها است؛ در این میان زائرین سرزمین های نور به عنوان گردشگران دفاع مقدس با خرید مایحتاج خود از استان های میزبان زائرین راهیان نور نقش بسیار ارزنده ای را در این استان ها ایفا کرده اند.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه فجر استان فارس در ادامه با اشاره به شعار امسال راهیان نور تحت عنوان " ما می توانیم" تاکید کرد: استفاده از ظرفیت راهیان نور برای اشاعه این شعار می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد.
 
وی ادامه داد: وجود بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور و ترویج شعار "ما می توانیم" توسط آنها علاوه بر اشاعه فرهنگ ایثار, شهادت و ایستادگی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر متقابلی داشته باشد.
 
عوض پور تاکید کرد: در حوزه دفاع از ارزش های کشور، امر ولی برای ورود به این عرصه کافی است؛ همین که رهبری فرمان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تغییر سبک زندگی مردم را صادر کرده اند کافی است تا مردم بدون آنکه منتظر اقدامات دولت و مسئولین بمانند، وارد این عرصه شوند. آیا جز این است که دولت ها و مسئولین بارها ثابت کرده اند که در راستای مطالبات رهبری یک گام عقب تر از مردم هستند؟ حتی در دوران جنگ نیز، مردم هرگز منتظر دولت نماندند و خودشان به صورت داوطلبانه و خودجوش وارد عرصه دفاعی شدند. خود مقام معظم رهبری نیز در این رابطه معتقدند که امور باید به دست مردم سپرده شود و در این رابطه در بیاناتی فرموده اند که: «صاحب کشور مردمند؛ بله، کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور کیست؟ مردم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: کار وقتی دست خود مردم سپرده شد - که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند - آن‌وقت کارها به سامان خواهد رسید. تدبیر مسئولان در هر برهه‌ای از زمان در دوران جمهوری اسلامی، باید این باشد؛ کارها با تدبیر، با برنامه‌ریزی، با ملاحظه‌ی همه‌ی ظرایف و دقایق در اختیار مردم گذاشته بشود؛ آن‌وقت کارها پیش خواهد رفت. ما هم از اوّل انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محوّل به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است؛ هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند اینها قرار دادیم، کار متوقّف مانده است.»
 
 
انتهای پیام/ف
 

ارسال نظرات