جانشین معاون بهداشت سپاه:

راهکارهای ترویج اخلاق پزشکی

جانشین معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: با برگزاری کارگاه‌های پزشکی، سمینارها، معرفی سمبل‌های اخلاق پزشکی و همه پزشکانی که خود را وقف مردم کرده‌اند می‌توان اخلاق پزشکی را ارتقا داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۷۶۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر احمد عبداللهی درباره نقش بیمارستان صحرایی در راستای ارتقای اخلاق پزشکی در کشور اظهار داشت: حضور دانشجویان در مراکز و بیمارستان‌های صحرایی در روند رو به رشد اخلاق پزشکی تاثیرگذار است و مطمئنا یک نیروی بازدارنده در فضای آلوده اخلاق پزشکی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وجود پدیده شوم زیرمیزی که توسط برخی پزشکان انجام می‌شود، ابرازکرد: اگر چه با اندیشیدن تمهیداتی این پدیده شوم کمتر شده اما از بین نرفته است و هنوز در فضای اخلاق پزشکی باید به حل این معضل پرداخته شود.

حضور در بیمارستان‌های صحرایی راهکاری برای ارتقای اخلاق پزشکی

جانشین معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه با بیان این‌که نگاه تجاری به بیمار آفت بزرگی است که جامعه پزشکی را در برگرفته، تصریح کرد: حضور در بیمارستان‌های صحرایی برای همه پزشکان از جمله جراحان آثار زیان‌باری که در اخلاق جامعه پزشکی نفوذ کرده را کاهش می‌دهد.

عبداللهی ادامه داد: در گذشته میان حکمای ما همه چیز بود جز نگاه مادی به بیمار اما هم‌اکنون در جامعه پزشکی برعکس شده و رقابت منفی و مادیگرایانه رواج یافته است.

وی با تاکید به این‌که باید در سبک زندگی به شکل ریشه‌ای درصدد حل این مشکل باشیم، درباره راهکارهای ارتقای اخلاق پزشکی گفت: با روش‌های مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های پزشکی، سمینارها، معرفی سمبل‌های اخلاق پزشکی و کسانی که ایثارگرایانه کار می‌کنند یا همه پزشکانی که وجود خود را وقف مردم کرده و خدماتی را در کشور و منطقه ارایه داده‌اند می‌توان اخلاق پزشکی را ارتقا داد.

عبداللهی با اشاره به حضور داوطلبانه اعضای بسیج جامعه پزشکی در کشورهای اسلامی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بسیج جامعه پزشکی این است که الگوهای مناسب در این زمینه را به مردم معرفی کند و با این روش باعث گسترش اخلاق پزشکی شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار