خبرهای داغ:
برای نخستین بار آزمون طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری، ۸ خرداد در ۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد و امروز نتایج این آزمون اعلام شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۰۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای نخستین بار آزمون طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری، 8 خرداد در 17 حوزه امتحانی برگزار شد.

وی افزود: مداحان عزیز می‌توانند از امروز با مراجعه به نشانی اینترنتیazmoon.hajj.irنتایج این آزمون را مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه منابع آزمون در پنج بخش احکام عمومی، عقاید، تاریخ و سیره معصومین، مقتل شناسی و آداب مداحی پیش بینی شده بود، اظهار داشت: نمره قبولی در هر بخش این است که مداح محترم باید حداقل 60 درصد امتیاز آن بخش را کسب کند. نمره قبولی نهایی بر اساس معدل این پنج بخش و کسب حداقل 60 درصد نمره نهایی محاسبه خواهد شد که طبق این برنامه 547 نفر امتیاز لازم را بدست آوردند که این عزیزان برای مصاحبه حضوری از سوی مدیریت مناطق بعثه مقام معظم رهبری فراخوان خواهند شد.
کسانی که 60 درصد امتیاز را مجموع را کسب کردند

وی به دیگر آمار قبول شدگان این آزمون اشاره کرد و افزود:‌ در این آزمون در بخش تاریخ و سیره معصومین و امامان شیعیان 1401 نفر، آداب مداحی 1096 نفر، عقاید 787 نفر، احکام 462 نفر و مقتل شناسی 387 نفر امتیاز لازم را کسب کردند.

حجت الاسلام پروانه با بیان اینکه در این آزمون بیش از 90 درصد از متقاضیان شرکت داشتند که نشان می‌دهد حضور مداحان در این آزمون بسیار چشمگیر بوده است، افزود: در این امتحان 100 سئوال انتخاب شده بود که مداحان محترم در مدت 100 دقیقه به این سئوالات پاسخ گفتند.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: کسانی که در مرحله قبل آزمون ثبت نام کردند ولی موفق به شرکت در آزمون نشدند، می‌توانند در آزمون 16 مرداد ماه شرکت کنند و نیاز به ثبت نام مجدد آن‌ها نیست و تنها یک هفته قبل از آزمون کارت ورود به جلسه را از سایت مدیریت جذب و گزینش بعثه دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که در آزمون 8 خرداد ماه امتیاز لازم را کسب نکردند، باید در 16 مرداد ماه منابعی را که قبول نشده‌اند، ‌مجددا امتحان دهند، این عزیزان هم نیاز به ثبت نام مجدد ندارند؛ فقط کارت آزمون را یک هفته قبل از سایت دریافت کنند.

حجت‌الاسلام پروانه گفت:‌همچنین کسانی که به هر دلیل نتوانسته بودند در مرحله نخست آزمون ثبت نام کنند و شرایط لازم را دار هستند می‌توانند جهت نام نویسی اقدام و تا 25 تیر ماه اصل مدارک شان را به دفاتر نمایندگی بعثه جهت تایید نهایی ارائه کنند.

وی افزود: آن دسته از عزیزانی که در هیچ یک از آزمون مرحله نخست قبول نشده‌اند از اول مهرماه از اعزام‌شان جلوگیری خواهد شد و کسانی که تجدید شده‌‌اند تنها اجازه دارند یکبار تا اول مهرماه به عتبات اعزام شوند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای جذب و گزینش مداحان جدید برنامه‌ای دارید، اظهار داشت: این آزمون که 8 خرداد ماه برگزار شد برای عزیزانی بود که تاکنون در چرخه اعزام بودند و برای ارتقای سطح معلومات آن‌ها این آزمون را برگزار کردیم؛ اما کسانی که هرگز در این چرخه نبودند و شرایط لازم را دارا هستند و علاقه‌مند به اعزام‌اند، به زودی شرایط و زمان نام نویسی را اعلام خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها