رئیس کل دادگستری زنجان:

دستگاه قضایی با جدیت با برهم زنندگان امنیت مردم برخورد می کند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی با جدیت و حساسیت با برهم زنندگان امنیت مردم برخورد می کند و به هیچ عنوان اجازه تعدی به امنیت مردم را نمی دهد.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۷۱
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ جعفر گل محمدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته دو حادثه تلخ اجتماعی در این استان رخ داد، اما دستگاه قضایی با پیگیری سریع و برخورد قاطع نشان داد که اجازه نمی دهد کسانی پیدا شوند و امنیت مردم را به خطر بیندازند.

وی به حادثه روستای ' نقطه بندی' در شهر زنجان اشاره کرد و از اجرای حکم ا - ع مجرم اصلی این پرونده پس از صدور حکم قضایی خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: این مجرم در حادثه نقطه بندی به همراه یک زن در دو اقدام مجزا در حرکتی غیراخلاقی و مجرمانه، دو زوج را که به قصد تفرج در حوالی روستای نقطه بندی شهر زنجان تردد و حضور داشتند با اعمال تهدید از طریق سلاح سرد (قمه و چاقو) مورد ضرب و شتم قرار داده و علاوه بر سرقت اموال آنان را مورد آزار و اذیت قرار دادند.

گل محمدی تاکید کرد: این اجرای حکم پیامی بود برای تمامی کسانی که قصد برهم زدن امنیت مردم را داشته باشند تا از این پس چنین فکری را به مخیله خود راه ندهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان به اجرای حکم متعرض به عنف در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: این مجرم یک جوان را در شهرستان ابهر مورد تعرض قرار داده بود که پس از صدور حکم، مجرم به سزای عمل خود رسید.

وی موضوع مورد تاکید دیگر دستگاه قضایی را تعرض به منابع طبیعی خواند و خاطر نشان کرد: برخی افراد و گروه ها اقدام به اطلاع رسانی و خرید و فروش غیر قانونی و تغییر کاربری منابع طبیعی می کنند.

گل محمدی اظهار کرد: افرادی که از این گروه ها زمینی خریداری می کنند متوجه باشند که اسناد آنان فاقد هر نوع اعتبار قانونی است و باید در معاملات خود دقت نظر بیشتری به خرج می دادند تا در دام این سودجویان گرفتار نمی شدند.

وی به وجود 20 هزار قطعه زمین فاقد پایه و بنای قانونی و سود اقتصادی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: فاقد صرفه و سود اقتصادی بدان معنا که در این اراضی هر نوع گیاهی که کشت شود رشد نخواهد کرد و به ثمر نخواهد نشست.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: به طور متوسط هر یک از این اراضی 300 میلیون ریال ارزش دارند که در مجموع ارزش مالی آنان به 60 هزار میلیارد ریال می رسد.

وی تصریح کرد: این 60 هزار میلیارد ریال سرمایه راکد مردم محسوب می شود که هیچ سود و عایدی برای آنان ندارد و فرصتی برای سودجویی افراد متخلف شده است.

گل محمدی به موضوع نظارت بر زندانیان اشاره کرد و افزود: زندانیان را می توان به دو گروه که دسته ای به علت حوادث و پیامدهای اتفاقی و غیر عمدی محکوم به حبس شده اند و گروهی که خود در وقوع جرم موثر بوده اند، تقسیم بندی کرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای دستگاه قضایی خانواده این زندانیان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و باید به منظور پیشگیری از بروز ناهنجاری های جدید اجتماعی مورد حمایت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: خانواده این زندانیان نیازمند کمک هستند و در صورتی که جامعه حامی و کمک حال آنان نباشد، این خانواده ها تا یک مدت زمان خاصی می توانند زیر فشار اقتصادی و اجتماعی موجود تاب بیاورند.

گل محمدی یادآورشد: دستگاه قضایی برای آنکه برنامه ای برای ساماندهی خانواده زندانیان اجرا کند هر ساله به مناسبت های مختلف برای زندانیانی که امکان صدور مرخصی دارند، مرخصی می دهد تا بتوانند مدتی را در کنار خانواده سپری کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کنند اما برای زندانیانی که به هیچ عنوان امکان دادن مرخصی وجود ندارد، زمانی برای حضور چند ساعته خانواده در زندان فراهم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات