خبرهای داغ:
اساتید نمونه بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم طی مراسمی، همزمان با روز قشر بسیج اساتید در دانشگاه قم تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۰۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در مراسمی که با حضور سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام ولی زاده جانشین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، آیت الله عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم و جمع کثیری از اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قم به مناسبت روز قشر بسیج اساتید در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ابتدا حجت الاسلام دکتر دیلمی از اساتید بسیجی نمونه دانشگاه و از همرزمان شهید چمران به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.

سپس حجت الاسلام علی زاده جانشین بسیج اساتید استان قم طی سخنانی با اشاره به تشییع شهدای غواص در روزهای اخیر گفت: شهدای غواص در وقت نیاز آمدند و دید و قلب و بصیرت ما را مورد توجه قرار دادند.

وی با بیان اینکه برخی آنطور که باید و شاید حرف شنوی از ولایت ندارند، افزود: ما امروز یادواره برگزار نکرده ایم و شهدا وظایف امروز و آینده ما را متذکر می شوند.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان قم افزود: امروز اساتید بسیجی ما به عنوان شهدای زنده در پیروی از راه شهدای بزرگوار بخصوص شهدای هسته ای گام بر می دارند و با حرکت در مسیر جهاد علمی، جنبش نرم افزاری، تولید علم، اقتصاد مقاومتی و اصلاح سبک زندگی، روز به روز تحقق منویات ولایت و حرکت به سمت قلل فتح و پیروزی را مقدورتر می سازند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی سخنران پایانی این مراسم بود، وی در ابتدا از شهید دکتر مصطفی چمران یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه برکلی بود و پس از فراغت از تحصیل در حالی که شرکت ها و کمپانی های بزرگ با او به صورت چک سفید قرار امضاء می کردند، این موقعیت ها را رها کرد و به لبنان و دوران مبارزات روی آورد.

وی در ادامه با اشاره به احادیثی در شان و منزلت قرآن کریم خاطرنشان ساخت: اهمیت ماه مبارک رمضان نه به خاطر روزه بلکه به خاطر نزول قرآن است.

واعظی اسلام را دینی بر مبنای توحید نظری و عملی خواند و افزود: باید در تمام صحنه ها و لایه زندگی خود احساس حضور خدا را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سخن هر کس بیانگر میزان قدر و عظمت اوست، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم سخن خداوند است و شان و جلالت خدای متعال را می رساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با ذکر حدیثی ابراز داشت: رفتارهای ما متاثر از لایه های زیبایی شناختی و ارزش های ماست و انسان باید مال و جانش را فدای دینش کند.

در پایان این مراسم 17 نفر از اساتید نمونه بسیجی و فعالان حلقات صالحین بسیج اساتید دانشگاه های قم با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

امضاء طومار گزاره برگ ایرانی مذاکرات هسته ای که در 6 بند، موضوعاتی از قبیل خطوط قرمز نظام در مذاکرات، لغو تحریم ها و سایر موارد مطرح شده بود، در حاشیه این همایش انجام شد.


ارسال نظرات