خبرهای داغ:
در 6 ماه اول سال جاری، صندوق اشتغال ایثارگران با هدف خوداشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر در کشور راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۱۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ازقزوین با اشاره به اینکه سال جاری در حوزه اشتغال‌زایی فرزندان شاهد و ایثارگر، اجرای 3 برنامه در دستور کار بنیاد قرار دارد، گفت: راه‌اندازی صندوق اشتغال ایثارگران از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صندوق اشتغال ایثارگران در قانون پیش‌بینی شده و اساسنامه آن را دولت مصوب کرده است، افزود: اکنون مراحل اداری ایجاد این صندوق در حال انجام است و تا  6 ماه اول سال جاری با هدف کمک به خوداشتغالی فرزندان شاهد و ایثارگر راه‌اندازی می‌شود.

ایزدی، توسعه خوداشتغالی و کمک به توانمندسازی شغلی ایثارگران را از برنامه‌های دیگر بنیاد عنوان و بیان کرد: در تحقق این مطلب، کمیته مشترکی بین مرکز بنیاد و اداره کل اشتغال استان‌ها تشکیل می‌شود.

این مسئول افزود: اعضای مربوطه این کمیته صحت‌سنجی آمار افراد جویای کار و ظرفیت‌ها و نیازهای شغلی هر استان را بررسی خواهند کرد تا با توجه به امکانات و شرایط بومی استان‌ها، تصمیم‌گیری‌های لازم در ایجاد خوداشتغالی و توانمندسازی شغلی فرزندان شاهد و ایثارگر اتخاذ شود.

وی پیگیری سهمیه استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر را از دیگر برنامه‌های بنیاد برشمرد و گفت: این موضوع با جدیت دنبال می‌شود تا بتوانیم برای تعدادی از ایثارگران جویای کار، اشتغال ایجاد کنیم.

 

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها