مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش عنوان کرد

رونمایی از حساب یکپارچه مدارس در آینده‌ای نزدیک

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از رونمایی حساب یکپارچه مدارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۹۸۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور مجاوری در میزگرد تشریح و تبیین یکپارچه سازی حساب‌های مدارس که در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به بند 6 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، اظهارکرد: یکپارچه سازی حساب‌های مدارس در راستای ماده 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش و ماده واحده قانون هزینه سرانه واحدهای آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین و قانون تنظیم مقررات مالی دولت و قانون بودجه سالیانه اجرایی می‌شود.

مجاوری ادامه داد: ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی ایران و بر اساس قوانین نظام بانکی و آموزش و پرورش و به کمک فناوری‌های نوین برای ساماندهی‌، ارتقای بهره‌وری‌، شفاف‌سازی و تقویت سیستم نظارت بر وجوه دریافتی از اولیا‌ طراحی شده است.

وی افزود: این وجوه دریافتی که منابع غیردولتی نامیده می‌شوند، عموماً شامل کمک‌های مردمی، هزینه کتاب، پوشاک و کلاس‌های فوق برنامه و غیره شده و به منظور افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی به مدارس پرداخت می‌شود.

مجاوری گفت: طبق توافق انجام شده با بانک ملی، حساب 17 رقمی، برای 105 هزار مدرسه در حال افتتاح است. این شماره حساب ترکیبی از کد شناسه کشوری، استانی، منطقه‌ای و آموزشگاهی است و شامل دو نوع حساب جاری مدارس و حساب سپرده کوتاه مدت به نام انجمن اولیاء و مربیان مدارس است.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تقاضای ما از اولیای محترم این است که با شروع رسمی طرح به منظور شفاف‌سازی بیشتر، کلیه وجوه واریزی را از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و دستگاه‌های پز مدارس انجام دهند.

وی با بیان این که تقویت و تنوع بخشی به منابع مالی مدارس موجب ارتقای اثر بخشی منابع موجود در مدارس می‌شود، گفت: مهم ترین هدف یکپارچه‌سازی حساب‌های مدارس تقویت اعتماد بین انجمن اولیا و مربیان و مردم با واحدهای آموزشی از طریق شفاف سازی است.

مجاوری ضمن این که از مدیران مدارس خواست همکاری لازم را با این طرح انجام دهند، اضافه کرد: سایر حساب‌های موجود مدارس حذف و نظارت بر حساب مدارس از طرف منطقه، استان و وزرات به صورت برخط (آنلاین) امکان پذیر است و تمام بخش‌های نظارتی و اداری موظف به نظارت برعدم واریز وجوه دریافتی به سایر حساب‌هاست.

وی امکان کنترل بر خط و لحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای با امنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه‌سازی حساب‌های مدارس عنوان کرد و افزود: پاسخگویی مدیران و عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شاخص‌های دقیق و قوانین مالی، اداری، آموزشی و پرورشی و شفاف سازی فرایند مالی مدارس از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

مجاوری تصریح کرد: با اجرای این طرح ، افزایش قدرت تصمیم‌گیری مدیران‌، استقلال نسبی، انعطاف پذیری و توسعه روش‌های غیر‌متمرکز بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، اطمینان خاطر اولیا‌، شفاف‌سازی و رفع تمامی شبهات حاصل خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که به سپرده حساب یکپارچه مدارس، طبق قوانین بانک مرکزی سود تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این سود متعلق به مدرسه و برای هزینه‌های جاری همان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسئولیت اصلی اجرای صحیح این طرح به عهده مدیران کل استان، روسای مناطق و مدیران واحدهای آموزشی است.

ارسال نظرات